Ce frummmos!

„Iarta-ma ca m-ai visat urit!“
Serban Foarta

*

De altfel, Pastele meu s-a compus din trei oua rosii, pasca, japonezi, des-cantec, stii ce maioneza frenetica iese din freamatul bondarului lui Korsakov? Freatica, imi sopteste Lil, corectandu-ma, maioneza freatica, roaga telul sa se-ndure si sa n-o mai biciuiasca.

*

Mai tarziu, mult mai tarziu…
un top al sms-urilor de sezon:

Locul 3
La ce biserica pastem in noaptea asta?

Locul 2
Iepurasul mustacios / e de Paste norocos. / Nu-ti lasa cadou in ghete, / are el alte secrete: / pasca, oul inrosit, / cozonacul, mielul fript / si un Paste fericit!

Locul 1
Fata, am visat azi noapte k eram la tine si tu plecasesi si am fakut curat si kand ai venit ai zis „vai ce curat” si eu ma miram k pe hol era plin de seminte de gazon.

*

Iar cartea de sub cotul asta s-a deschis pe terasa cu fotolii verzi si a spus: „deci, desfraul sau l-am inteles ca spaima si disperare”.
Femeia nu e un poem unic, berea din pahar se va imputina, la fel si iubirea pe care tocmai o declari. Daca ai pleca acum, n-ai mai putea sa vezi golul din recipient, ai tanji dupa indestulare, dar n-ai fi martor al tristetii si singuratatii ultimei picaturi. Ai pleca insetat, or dragostea vulgara se cere potolita. Deci ce-ai alege daca ai fi tu? Sa cunosti irosirea, iar si iar, ori sa fauresti poeme din neintamplate perpetue? Golul de deasupra burtii pline sau golul din urmele de pasi pe nisip, cand le paraseste si ultima inrotunjire a propriei tale umbre?

O femeie vicleana e o femeie ne-toata, n-ai cum s-o termini. Dar poti sa-i compui simfonii ludice: ne-toata mea. Preludii, interludii, alte ludii, repede, rar, repede, rar, pre-ludic, inter-ludic, post nu apuci, ca marginea ei nu-ti e la indemana.

Postludiul e al lui Dumnezeu, conchide Lil, legandu-se maionezic de „fie ca”-urile ultimelor zile. Am dat sa mai spun ceva, dar stolul de ganduri mi-a scapat din vedere, o fi plecat spre terasele calde.

34 responses to “Ce frummmos!

  1. „Ce face un cal pe o campie cu canabis? Paste Fericit!”

    :)))

    Pupamm la umm cel gummilastic }}}{{{

  2. Pummpam inapoi JJ-ul acoladic!
    Si cred ca-l cunosc pe calul ala.🙂

  3. :)))))) ia să-mi fac şi eu top…

    să ai zile însorite!

  4. de ce „de altfel”?

  5. Hristos a inviat, Sfoartza sa viseze mai frummmos!:)
    Asta ca preludiu cronicaresc de dupe Paste!
    Eu? Eu as alege neintamplatele lirice, da’ sa stii (fr)ummoaso, ca nimic nu se iroseste pin/ din ubire!!!

  6. Ever, ia!😀

    Jane, pentru ca:
    1) am schimbat vorba. initial, in insemnarea draft nu era decat citatul din Foarta. (si titlul tot de Foarta se bucura, sunt o oPsedata)
    2) am pastisat celebra expresie a marelui Sorinel, colegul care nu fumeaza, dar vine la fumoar de plictiseala, se aseaza in fata mea si imi intrerupe hahaiala sau dezbaterea fumacioasa cu un profund: „si, de altfel, ce mai zici?”
    3)🙂

    Rato, nu, iubirea insasi se iroseste prin femeie/barbat.🙂
    Ia uite ce mi-a mai spus aseara Sfantul Anton (Exupery): „caci nu poti sa iubesti decat prin femeie, si nu femeia. Prin poem, si nu poemul. Prin privelistea vazuta din varful muntelui.”
    Iar despre hartist il las sa zica pe „poetul care stie sapte limbi si englezeste”:
    „Pentru artist, femeia nu-i femeie / ci mai curand ea seamana-a barbat / caci harul lui abia atunci scinteie / cind de-un suris se lasa fecundat.[…] Artistul e-a domnitei lui mireasa / si-n grele chinuri naste mintea sa; / desi din carnea lui a fost sa iasa, / poemul e asemeni si cu ea.”

  7. daca as fi spus eu asta de la inceput!!!…
    Ma insuram cu Poemul cat ar fi zis Ea pa!!:)

  8. Te-ai insurat cu Ea si nasti poeme. Daca te insurai cu Poemul, nasteai femei. :))

    Sau: poemul e o perpetua promisiune, „logodnica de-a pururi, sotie niciodata”
    Ce familie incurcata!

  9. Mai, Umma, mai… De ce pui tu barbatul intr-o asemenea incurcatura? : )

  10. da, asa ma gandeam si eu, ca 1).
    frumos citat, superb ca un trandafir: suporta greu apropierea altor flori de glastra lui

  11. Asel, femeile ii pun pe barbati in ele insele (la loc de cinste – acum, na, care o fi locul ala hotaraste fiecare), dar, daca femeile sunt niste incurcaturi, noi ce vina avem?😀

    Jane, as apropia de glastra asta o floare din gradina lui Shakespeare, ca e ziua lui azi, dar, vorba ceea, s-o tai, se strica, s-o las, mi-e frica, ca vine altul si mi-o copy PASTE fericit!
    Noroc cu draftul salvator.🙂

  12. complet offtopic, vreau-sa-te-n-tal-neeesc, ce nu-ntelegi de aici? ti-am zis asta de la prima citire🙂 cu un an jumate in urma, cand nici n-aveam blog, ca din cauza ta mi-am facut, tu ai insamantat ideea, ca s-o stii. atunci ti-am lasat un comentariu si mi-ai raspuns ca „uneori si tu vrei acelasi lucru”.
    bravos. profund.
    am incercat si acu cateva luni, cand dadeau florile si primavara in bucuresti, si mi-ei dat iar cu flit, la fel de frumos cum si scrii.
    acuma incerc iar. si-o sa tot incerc.
    wtf ummo, ai deja prea multi cunoscuti in real life si nu-ti mai incap decat in sufletul si curiozitatea virtuale?!

    stai ca termin si jumatea ailalta de pahar de vin si mai trag un comentariu, si mai indarjit. stai sa vezi.

  13. : )) Acum m-ai facut curioasa in legatura cu vorbele care-ti pot iesi din taste dupa inca o jumatate de pahar de vin, indarjito!

    Nu stiam ca eu am pus samanta, dar ce ma bucur ca din samanta aia a iesit asa un blog frumos.🙂

    Foarrte offtopic, ma luminezi si pe mine in legatura cu insemnarea de acum un an si jumatate? Ca nu-mi amintesc deloc ce anume acelasi lucru am zis eu ca vreau.

  14. io-te-o, io-te-o ce gliseaza.
    daca iti desconspir ce zicea gurita ta acu un an jumate, iesim la cafea? :))

  15. De obicei in inima dar asta nu hotarasc ele ci (li) se hotaraste. Dar cand vine vorba de alte locuri…
    In afara de una ancestrala, n-avem nici o vina… :)))
    Pana la urma asta ne este farmecul, nu? Daca n-am fi atat de alambicate, barbatii n-ar mai trai, doar ar vietui…😀

  16. noroc cu stelutele salvatoare😀

  17. Evo, daca ies la cafea, o fac de placere, nu de santaj. 😛
    (am banuiala ca vei deconspira doar degetelul clickaitor, de unde sa stie gura ce tasteaza degetul?)

    de femeie, jocktherock, iti zic VERDE in fata!

    Asel, barbatii mei cred ca si-ar dori uneori si doar sa vietuiasca, mi-e si frica sa-i intreb. : ))

    Jane, ihi. Vezi, n-am pus punct „de ce”-urilor, am pus steluta.

  18. Auzi la ea: „barbatii”! Nu te gandesti la cate biete vadane asteapta la cotitura? Io de cand am fost atentionata m-am cumintit subit… :)))
    Intreaba-i si tu pe rand nu pe toti odata, macar sa stii cum stai… :))

  19. de dama! de pica! sau caro! era mai adecvat raspunsul!

  20. Pai ce, Asel, reiese de undeva ca eu as fi obraznica? : ))

    Jocktherock, poate ca era altul raspunsul pe care-l asteptai, dar eu am fost cummmplit de sincera.😦 Dama nu are pica pe caro si pace!

  21. Are, are. Fuste, muzici, bloguri, carti (si de joc, si de joaca, si de plans), prieteni, ghete, drumuri si tigari.

  22. Nuu, nu reiese de nicaieri. Voiam sa spun ca m-am cumintit in sensul ca i-am lasat la „vadane” pe toti. Am fost daaarnica… Ah, dar unora nu le place acolo si pace… :)))

  23. Steluţa 1.
    (ă…fără ă, să zicem că-s sforţoasă! Muza zice:‘i-artă, mă, că m-a ivi sat urât!)

    Femeia-n aer, obelisc(ă)- liră, simplu om,
    vis ultim, palat omului-poet, atunci!
    Visul?Timp al atomului-poet. Atunci,
    femei anaerobe-l iscăliră simplu, OM.

    Steluţa 2: …(almanaheşte)Mi s-a tăiat maioneza când am ascultat bondaru’ ieşind din trompetă. Dădeam cu telu’n sens invers, căutând bondaru’-n castron.
    Steluţa 4:
    Iar cartea?!
    (şi)De sub cotul ăsta s-a deschis!
    Pe terasa cu fotolii verzi şi-a spus:
    Deci, des, frâul său l-amân. Ţel: Esca.
    ’s pa!
    I’m…ăăăă, şi… disper! Are…
    femei! A, nu e un poem unic, berea!
    Din pa, har se va împuţi! Na, la fel şi iubirea! Pe care, toc, măi, ode! Clar (î)i?
    Dacă ai pleca acum, n-ai mai putea să… (vezi golul din recipient! )Ai tânji! După îndestulare, dar n-ai! Fi(i) martor al tristeţii şi singurătăţii ultimei picături! Ai pleca în(aici e opţional: eu am 8at pt. Origini)…setat. Or’, dragostea vulg ară! Se cere potolită, deci! Ceai alege!
    Dacă ai fi tu, să cunoşti irosirea, iar si iar, ori să făureşti poeme din neîntâmplate!
    Perpetu(u) golul de deasupra burţii… Plin e.. Sau golul din urmele de pa?… şi pe nisip…
    când le părăseşte…
    şi ultima:
    în rotunjirea propriei tale um(m), bre !!!!
    Nu mă întreba ce s-a întâmplat lu’ Steluţa 3. Am pierdut-o! Roată-n caru’ mic, buturugă-n cale a găsit!

  24. Nici nu ma sinchisesc sa aflu, Jocktherock.

    Asel, daruind vei dobandi!😀

    Alma, na, hehe! No, Taz, ecce (homo?) (pentru) virgula capricioasa, shit! -rece, rea, eiii, ghid, usa printre vorbele mele.
    Aaa, nor mal (adica bolnav), cad in pa! Har se va împuţi, na!

    Steluta 3 s-a mutat intr-un emoticon din ala care pupa (ast e risc ori ba?)

  25. santaj nesantaj, bine ca in sfarsit ma iei in serios😛

  26. ce frumos s-au legat maionezic textele de iutub. mi-au placut mult pasarile alea nehitchcockiene.

  27. Eva, astept deconspirarea , cred ca e vorba de ceva mai vechi de un an jumate.🙂

    Verbiaj, pasarile astea mi-au placut si mie, de obicei mi-e frica de ele. De tot ce zboara, de altfel, chiar daca se (si) mananca.🙂

  28. iti multumesc ca l-am descoperit pe tim bowness, nu ma mai pot dezlipi de el.

  29. Ce ma bucur! Inseamna ca dupa Tim o sa asculti si No-Man, apoi Steven Wilson, Blackfield si Porcupine Tree.

  30. corect, cu stelutele astea te-ai dovedit dibace (-:

  31. M-a inspirat un James muzical.
    (Oh no, she knows where to hide in the dark
    Oh no, she’s nowhere to hide in the dark
    She’s a star)
    Si m-a tras de maneca o Jane, dar nu mai dau citat. :))

Lasă un răspuns

