Blogosfera feminina

(daca voi continua in ritmul asta, voi incepe curatenia de Craciun pe 24 decembrie. un dosar in plus si se mai duc doua zile in care imi propusesem marea, sarea si pestisorii. un telefon la 6 dimineata si se spulbera si speranta ca macar azi voi reusi sa dorm fara sa-mi taraie nimic langa perna. noroc ca spiritul Craciunului a poposit in viata mea pe la inceputul lui noiembrie, am avut timp sa-mi traiesc jingle bell-ul, l-am trait chiar pe repeat vreo trei zile. jingle bell rock, adica, nu oricum. in fine, asta e neimportant si offtopicos, inchid paranteza.)

O sustin, normal. Pentru ca ea, blogosfera feminina, e suma de aripioare care duc de colo-colo stari, ingamfari seducatoare, incruntari dragalase, linkuri si emoticoane. Noi scriem mai mult, mai des, in timp ce ei, baietii, scriu mai rar si mai consistent, n-au timp si chef de small talk. Dar daca n-ar exista fetele sustinatoare, incapatanat comentatoare si blogrollitoare, insemnarile de baieti ar ramane ferecate in turnuri de fildes. Fetele ii imblanzesc, ii motiveaza, ii fac sa devina jucausi si cateodata, vai, chiar simpatici. Intr-o sambata friguroasa, acum cateva saptamani, am cotrobait indiscret prin blogroll-urile oamenilor. N-am aprofundat nimic, doar mi-am pus la pastrare, in bookmarks, cateva pagini unde mi s-a parut mie ca va trebui sa ma intorc candva. Ce ai retinut din aceasta calatorie? m-a intrebat omuletul din cap, responsabil cu feedback-ul si cu arhivele. Paaaai… asa cum ma asteptam, am dat peste o gramada de bloguri de fete. Cam asa:
– fete care isi ascund feminitatea in spatele rafturilor ticsite de carti;
– fete singure si plangacioase;
– fete singure, dar lucide si haioase;
– fete amazoane, care uita ca totusi li se vede un san;
– fete care scriu frumos si sensibil, de multe ori grupate in jurul vreunui barbat alfa, pe care se straduiesc din rasputeri sa-l impresioneze. El sta pe tron si le accepta ofrandele, din cand in cand mai scrie ceva, de cele mai multe ori, insa, sufla inspre ele doar regale taceri;
– fete care vor sa fie puternice si-si pun masti razboinice (sau avataruri, ma rog);
– fete care chiar sunt puternice si o iau mereu de la capat, iar si iar;
– fete privilegiate, ai caror prieteni baieti comenteaza frumos, fara sa se citeasca printre randuri un „papushe, vrei sa fii gagica mea umpic?”
– fete care nu se dezbraca de haine, ci de straturi de revelatii;
– fete iubite, care ar vrea prieteni ori fete cu prieteni, dar care ar vrea un iubit;
– fete amante, fete mincinoase, fete scriitoare, fete afaceriste, fete studente, fete bogatase, fete grase, fete cu poze, fete inchipuite, fete baieti, fete poete, fete laudaroase, fete mici, fete batrane, fete seducatoare, fete arici, fete neveste, fete povestitoare, fete bune, fete secretoase, fete intelepte, fete patapievice, fete pisici, fete gaste, fete vedete, fete civice, fete egoiste, fete atotstiutoare, fete indragostite, fete adanci, fete prietene, fete misandre, fete gay, fete cenusarese, fete mame, fete vanitoase, fete impaciuitoare, fete acaparatoare, fete eschimoase.

Fetele par a avea mai mult timp pentru scris. De fapt, sunt ocupate pana in varful unghiutelor, asa sa stiti. Doar ca pur si si simplu li se pare important tot ce li se intampla: cutremurul, dusul, intalnirea, tunsul, paharul cu Martini, tigara cu urme de ruj, piesa din playlist, citatul din carte, lista pentru mos Craciun, sangele dintre picioare, intristarea de dupa-amiaza, parbrizul inghetat de dimineata, batrana din statia de metrou, filmul de aseara, cearta cu prietena cea mai buna, secunda in care li s-a parut ca sunt fericite, tipatul sefului, zambetul copilului, bulele din bidonul de Pepsi, papucii de plus, inelul cadou, gelurile de baie consumate pe jumatate, melcul calcat din greseala, ciorapii colorati, ridul cel nou, un comentariu ambiguu, pisicile din fata blocului sau, ah, vita de vie taiata de un vecin urat. Si atunci isi fura pauze si scriu despre toate lucrusoarele astea importante, iar pe celelalte, despre care nu pot si pace sa vorbeasca in public, le ofteaza ori le zambesc in trei puncte inghesuite unele in altele la capat de rand. Uite cum: …

*

Iar a iesit o insemnare prea lunga pentru gustul meu, dar parca tot as mai avea cate ceva de… In acea sambata static-calatoare am gasit insemnarea Ciupercutei despre blogurile de fete (via Madelin – multam!), apoi, in alta zi, am citit la Irina. Pe urma am gasit bannerul de sustinere a blogosferei feminine si l-am preluat fara sa stau pe ganduri, dar nu pentru ca as vrea sa sustin un site (care, pana la urma, e un act comercial), ci pentru ca pur si simplu imi sunt dragi fetele astea care scriu pe bloguri, care isi promit ca se opresc si nu pot, isi inchid si isi redeschid blogurile ori revin cu identitati noi si se dau de gol din a doua insemnare. Sau fetele astea care, in ciuda tentatiei unui nume nou, strang din dinti si mai fac un pas, apoi inca unul, pana cand mahnirea se dizolva in hihi-uri proaspete.

Tin minte ca in primul meu an de blogerit mi-am exprimat intr-o zi uimirea intr-un fel cam lipsit de diplomatie: am scris ca pe weblog sunt mai multe fete destepte decat baieti. Bineinteles ca cineva m-a etichetat imediat drept feminista, ce mai greseala! Am cautat insemnarea, sa-i pun link, dar n-am gasit-o. passons! Am gasit in schimb alta, de anul asta. Si nu, nu vreau liste de bloguri de fete, le am in blogroll (aici si dincolo, pe blogul vechi), le am in bookmarks pe cele cu care inca nu m-am „imprietenit” (iubesc in taina, hihi!), iar pe cele despre care inca nu stiu vreau sa aflu singura, pe rand, nu de-a valma. Am mai spus asta: prefer sa vad cate un singur tablou pe simeza, atunci cand sunt ingramadite isi fura unul altuia din stralucire.

Imi mai amintesc o fluturare masculina din mana, care m-a facut sa scot din lista de favorite un blog pe care abia il adaugasem acolo de cateva zile. Un domn care nu publica la prospaturi si nu accepta comentarii si-a facut la un moment dat blogul public. Mi-a placut ce am citit acolo, nu, n-am citit tot, urma sa o fac, dar mai intai am zis ca hai sa pun un comentariu. Era ceva despre Romania, parca… in fine, am lasat comentariul, n-am facut-o pentru mine, ci pentru el, sa aiba omul feedback. Ca, daca citesc o carte si-mi place, nu ma apuc sa-i trimit scrisori autorului, dar bloggerului se mai intampla sa-i las doua vorbe, daca are comentariile deschise. Nu mi-a raspuns, dar nu asta m-a suparat, ci faptul ca la cateva zile domnul cu pricina a scris o insemnare aroganta in care spunea ca faptul ca a publicat la prospaturi si a dat drumul comentariilor nu a fost decat un experiment. EXPERIMENT!!! Si s-a intors in turnul lui de fildes. Ok, stai acolo, i-am spus in gand celui care isi permisese sa-si dispretuiasca cititorii considerandu-i o turma de cobai. Asa, de-a valma. Si nici macar nu si-a cerut scuze. L-am scos din lista de favorite nu ca sa-l pedepsesc, ci pentru ca nu avea ce sa caute acolo, nu aveam sa mai revin pe blogul lui decat absolut din intamplare. Am pierdut praful de pe toba, si-ar fi putut spune impricinatul, care oricum avea destule bocitoare in blogosfera. Iar eu am conchis, tot in sinea mea, desigur: muierile astea ie masochiste. Le dai un scuipat mic, iar ele te aduleaza forever. Bine, intre timp mi-a trecut supararea, lor, fetelor, le-am gasit scuze, dar lui (inca) nu. Imi este foarte usor sa-i iert pe naivi si extrem de greu sa-i iert pe cei sclipitori, care stiu prea bine ce fac. Indiferent daca sunt femei sau barbati. Si gata, ca deja sunt offtopic si m-am si lungit nepermis de mult. Asadar sustin blogurile scrise de fete, asta era ideea.

23 responses to “Blogosfera feminina

  1. Minunată însemnarea ta. Mi-a revelat o altă ummă. Care îmi place la fel de mult.:)

  2. şi cine ne-ar fi putut susţine mai bine decît femeia perfectă? >:D<

  3. Tare la analizee!
    N-o sa fac greseala sa cred ca asta e feminism, prea mi se pare reconfortant insusi faptul ca femeile raman femei…

    Pana la urma, ce e blogosfera feminina?
    Puterea ascunsa care se formeaza sau cedeaza
    sentimentului; pt ca asa e logica vietii, iar femeia receptiva;)))

    Cred ca zilnic rasfoiesc mai degraba scriituri feminine; sunt majoritare, sunt si mai adecvate unui blog, care nu poate dar devine comercial si masinist la cate unii…

    Ferice atunci de mine care nu considera pe nimeni „sclipitor” pana nu-i testeaza Fibra Morala!

    Esti, mai esti Femeia Perfecta??
    asa zic unii:))
    Eu pomenesc in ultimul text de mummuliga ta cu dejt:)))

  4. Dada, bantuiam zilele trecute pe un sait de asa-zisa cultura, in numele careia niste baietei, altfel destepti foc se injurau ca in Ferentari pentru Renee Guenon si Eliade, ca sa nu mai zic in ce hal e folosit sarmanul Culianu…
    Si io sustin blogosfera feminina, vivat

  5. cu asa o reprezentanta de soi, cum sa nu sustii blogosfera feminina? vivat ummmmmma!

  6. Foarte frumoasa insemnare! Indraznesc sa observ ca pui in discutie eternele diferente femeie-barbat, ocazie nascuta de contextul unui mediu nou: blogosfera. Blogurile feminine sunt intocmai ca si autoarele lor, nu am intalnit in ele nicio caracteristica tipic feminina pe care sa nu o fi cunoscut deja. Blogurile feminine sunt necesare. Si reconfortante, deopotriva pentru oricare categorie de gen. Sunt o lume diversa, cu un infinit de culori si nuante.
    Poate nu e locul, dar nu ma pot abtine sa adaug, in contrapartida enuntului anterior, ca unele bloguri masculine releva uneori framantari cu atat mai notabile, cu cat sunt destul de greu de intuit in contextul actualitatii. Ocazie cu care intrezaresc oportunitatea unei evaluari similare pentru blogurile confratilor nostri baieti🙂
    Inca o data, felicitari pentru insemnare si cele mai adecvate aprecieri pentru ardoarea din spatele ei!

  7. Ma bucur ca sustii si tu blogosfera feminina! (suna cam … revolutionar asa🙂 ) Si imi plac motivele tale. Ai reusit sa surprinzi mult mai bine decat mine acele mici nuante ce definesc scriitura feminina.
    Cat despre domnul arogant … well, politetea si bunul simt tin de aia 7 ani de acasa, nu de numarul de carti citite …

  8. Pai bloguri masculine e deja oximoronic, ete ca am uitat o virgula mai sussssoryyyy

  9. wawwww!!!ce de fete!!!!!!!!!!:) salutam umm!

  10. Eu sunt fata arici. :))

  11. Innu, de la avatarul cu Xena mi se trage, mi l-a pus wordpress-ul inapoi fara sa ma intrebe. Si da, sunt de-a mai fete in fiecare dintre noi…🙂 Unele sunt frumoase, interesante, dragalase, dar si cand scoatem artileria grea de insuportabile! :))

    Mackule drag, femeia ideala, nu perfecta. :)) Adica nah…

    Raton, anali-Zee!!🙂
    Testez, dar testez pe pielea mea, deh. Adica dau oricui sansa de a fi ideal macar o data. :)) Glumesc. „Sclipitor” se refera la minte, nu-mi retrag epitetul nici daca fibra morala de care zici lipseste. Bine, daca nu descopar intre timp ca a facut copy/paste din mintea altuia.🙂

    Cat despre femeia ideala (nu perfecta), asta isi are radacinile intr-o insemnare mai veche, care mi-e inca foarte draga.

    Vin, vin sa citesc despre mummaligutze, ca mi s-a facut cam foame.🙂

    Fredu, e oximoronic, da. :)) Si totusi sunteti putini baieti cu disponibilitati blogosferice (tu oricum scrii din an in Paste, lasa-ma!). Chiar ma gandeam intr-o zi ca ce bine de voi, aveti atatea fete misto de citit…

    Apropo de baietii de care zici, ia uite ce am primit de la Oagamaga:

    Lollit, mi-ai facut mmm-urile sa roseasca. Te imbratisez pana ma albesc la loc!🙂

    Alice, mare dreptate ai cand spui: „unele bloguri masculine releva uneori framantari cu atat mai notabile, cu cat sunt destul de greu de intuit in contextul actualitatii.” Sunt niste framantati baietii cu bloguri care ne plac noua. Si putini! Aici nu stiu ce emoticon se potriveste mai bine:🙂 , :)) sau😦

    Ciupercutz, tu esti autoarea morala a suvoiului de insemnari revolutionar-sustinatoare, asa ca ma bucur sa te vad aici.🙂
    Domnul arogant… nu stiu daca el chiar e arogant, poate doar insemnarea aceea a fost. Poate ca n-a gasit cea mai inteleapta ori diplomata cale de a comunica faptul ca nu e interesat de interactiune si feedback. Dar mie, ca victima colaterala, nu mi-a picat bine. Cuvantul „experiment” imi da fiori reci, cand cobaii sunt oameni.

  12. Oaga, am pus „chintesenta lucrurilor in evidenta exhaustiva a lumii”, ce pisici :))

    Dez, da’ te-ai tuns scurt? :))

  13. Tipu’ arogant favorizeaza virtualul pe post de experiment dramatic… Ei, si? OK, tipu’ este infricosator :)) Atmosfera absurda de aici imi aminteste unul din romanele lui Kafka. Iata-ne cum levitam moral si elaboram o intreaga constructie mentala in jurul unui tip vergur. „Fibra Morala” mi se pare un lucru extrem de confuz si de… poetic. Ratonul vorbeste de o moralitate care n-a fost deloc realizata pana acum. Si parca as mai vrea sa spun ceva. Stii ce se spune despre ummele care…

    :)))

  14. Uite Kiralinul cititor!🙂
    Evident ca nu stiu TOT ce se spune despre ummele care… dar stiu ca tu ai un avatar cu arc. Asa se explica de ce ai tzop-tzopait de la infricosator la vergur. :))
    N-am zis, mai, ca omul e arogant, ci ca acea insemnare-anunt a fost. Am spus ca e sclipitor, eu nu comentez decat in bloguri de baieti sclipitori, ce naiba!😀

  15. hiihihih. oare io unde mă încadrez? mie-mi plac fetele… aşa, cum scriu ele şi cum tot timpul au ceva de zis. nah, i am there.
    imi plac si tipii, dar nu asa muuuult si parca nu prea te legi… si acuma o sa fiu si eu numita feminista.
    si imi mai plac blogurile unde nu sti nimic de autor şi dai cu presupul sau îşi dau sexul invers şi se iscă discuţii….😛 hai că o iau razna

  16. All in all, eu parca as sustine putin si blogosfera de baieti. 😀 Daar, daca sunt luati in brate, le place si incep sa toarca motanii, nu le mai vine sa scrie. Asa ca mai bine propun sa-i enervam. Nu stiu, sa-i ciupim, sa-i intepam cu ace din bradul de Craciun, sa le sunam la usa blogului la miezul noptii si sa fugim…

  17. foarte frumos … dar exista oare o statistica ref. bloguri scrise de F. vs. B. in Romania?

    Adi

    • Nu cred, dar oricum n-ar prea folosi, ca statistica n-are suflet si pune la numaratoare si blogurile de copy/paste-uri sau alea de facut bani, care nu ne intereseaza.🙂

  18. (as fi preferat sa nu-mi transforme punctele si paranteza in emoticon – inainte arata mult, mult mai vesel; parantezele din fontul asta sint foarte curbate)

  19. : ) Adica asa. Seamana putin cu avatarul tau, drept care mai : ) o data.

  20. :)) imi place lista ta cu caracterizari ale bloguitoarelor:))
    stau si ma intreb ce fel sunt eu…
    sustii blogosfera feminina..hmm..interesant..cum o sustii?ajuti incepatoarele in ale bloguitului sa scrie?le inveti ce inseamna rss sau eu stiu ce alte abrevieri de genul?
    sau doar te bucuri ca exista fete care au bloguri?
    intreb si eu

  21. Varianta 3. Si uneori incerc sa le conving pe fetele care chiar scriu bine (si carora nici nu le pasa de rss si alte abrevieri internetice) sa nu-si inchida taraba. Sa nu renunte sa deschida din cand in cand usita care da spre lumea de litere. Chiar daca se intorc de acolo ciufulite si ravasite, au niste licurici in ochi…

Lasă un răspuns

