In rest,

nu m-am putut abtine sa nu votez, a strigat constiinta civica: du-te la votare, pentru tara zbori si-ti va fi stampila plina de fiori. Si asa ce m-am infiorat la 20:35, incat am bagat votul alb in urna, in loc sa scriu si eu, ca tot romanul revoltat, cuvantul cu P, de la Partid, pleiada, promisiuni electorale, prostidarmulti, porumbelul din gura parlamentarului, pix, Pinochio, puscamea.

N-am terminat inca palindromanul lui Foarta, dar la pagina 116 am gasit cel mai poetic (si cred ca si cel mai lung) palindrom din viata mea, iata-l:
„E anul, anul, Avvo! Totul e creat. Negru capac e neaerisirea. Rece, rece apa, un rotitor bla-bla. Ana, idem, (Axa – mediana). Alb, alb (rotitor, nu). Apa e cer, e cer. Aerisirea e necapac. Urgent, aer! Ce lut otova, luna! Luna e?!”
Imi tare gadila placut auzul (pentru ca Foarta trebui citit cu voce tare) dialogul dintre palindromicii Vasile Elisav si Nora Aron, dimpreuna cu domnisoara Carmen Carpen, o paronimica banala, dar expresiva.
Cu gandul la fluSturasul din insemnarea precedenta, cant preventiv (sper ca nu si premonitoriu): fluturas, nu mai ai aripioare! Si cand dau pagina cartii roz, ce citesc? Tirbuson, nu mai ai aripioare, continuat jucaus de una din studente: stirbuson. Sunt geloasa pe Nora si Carmen, mi-ar fi placut sa fiu (si eu) cu dom’ profesor in palindroman. AMU UMA se imbufneaza palindromic, ce, la o adica poate sa-si lase un GOLBLOG, de oftica, n-ar fi… expresiv?
Din prezentare aflu ce a declarat Cioran despre Foarta intr-o pagina de corespondenta: „Serban Foarta a incercat imposibilul si a reusit gratie talentului sau si insusirilor poetice ale limbii romane. Poporul nostru a ratat totul, mai putin graiul.”

Foarta! Combate istoric jocurile sterpe de cuvinte. O sa mai zic despre asta intr-o noapte, daca n-oi uita. Si ma voi marita si cu el in alta viata, deja trebuie sa ma mai nasc de patru ori, vai! Dar lui ii voi spune din prima: de esti tu Acela, nu-ti sunt muza eu??

Iar azi a fost marti si nu prea mi-a placut.

21 responses to “In rest,

  1. azi am alergat ca un caine. noroc ca nu a fost frig,
    si eu am votat in alb si am avut atitudine din aia… de ma p pe voi toti de mincinosi ipocriti. m-au sunat de doua ori de la pdl… am zis ca a treia oara va fi cu noroc pentru ei si pentru mamele lor.
    eu nu l-am citit pe Foarta, dar m-ai facut curioasa…

    google search acum🙂

  2. Un manierist, dar unul genial!

  3. pentru ce voturile albe? protestul a fost sublim si inutil.
    sigur, toti am protesta, dar pentru ce, pentru ce? ce am schimba asa? o sa dispara toata sleahta de pe fata pamantului? li se va face brusc rusine si vor deveni cinstiti? adica ce rezolvam daca nu mergem la vot sau daca votam alb?
    intreb, pentru ca eu nu reusesc sa vad solutia.

  4. Habar n-am pentru ce. Poate pentru ca am vrut sa ma conving la fata locului ca eu chiar n-am pe cine sa votez (aveam de ales intre un frizer, o gerontofila imbogatita, un baietas cu tata mafiot si un corupt celebru). Poate pentru ca am sperat ca n-am inteles bine ce inseamna uninominale in Romania, adica un fel de: Adame, aceasta este Eva, poftim de alege! Sau poate pentru ca la stirile de la ora 20 am vazut o statistica: vreo 60% dintre cei ce-si exprimasera „dreptul” (mwahahaha) de vot erau absolventi de 10 clase si doar vreo 12% aveau studii superioare. Deci habar n-am. Dar Foarta…

  5. 🙂 ok, i won’t dig deeper. mai zic doar ca asta cu alegerea noastra e ca bancul ala cu conversatia dintre stewardesa tzafnoasa si pasagerul timorat (cu intonatia de rigoare):
    ea: doriti cina?
    el: ce-as putea alege?
    ea: da sau nu.

    asa si noi.
    si mai lasa-ma si sa ghicesc ca dintre toti catindatii a castigat coruptul celebru.

    cat despre Foarta…recunosc ca am de studiat. dar daca te incanta pe matale, e semn bun.

  6. El din prima, da! Ceilalti au „castigat” la redistribuire. :)) De frizer inca nu-s sigura, totusi, el a mai fost in Parlament 4 ani si la astia mai tineri si (inca) nu foarte bogati cred ca „algoritmul” functioneaza in felul urmator: „Sa se dea DECAT cate un mandat, sa ajunga la toti slugoii!!!”

  7. gerontofila a câştigat şi băieţaşu cu tată mafiot…;)

  8. Ihi. Dar nu-mi mai face cu ochiul, ca n-am tinut cu ei. :))

  9. aaaaaaaaaa, ce durrrrere ma incearca!
    Si yo care te speram! Acu sa te impart cu Sfoartza??????
    Arrre barba mai mare si e mai jucaus, in rest…:))))

  10. Pai, Ratonisc, tu stii de cati ani ma tot cucereste S.F.-ul asta? Nu ca nu i-as fi cedat din prima… :))

    Bunadimineata, luam pranzul impreuna? Dieta cu viori.🙂

  11. eu de cand am stat fix langa domnul acesta aud incontinuu despre.. dar sa dea naiba daca inainte sa-l cunosc i-am vazut pe undeva numele.
    n-ati putut sa scrieti dinainte, sa nu ma mai fac de minune, uratsilor. si mai i-am si promis ca o sa ajung mare :))))))) ca nu stiam cu cine vb hahaha, is geniala.

  12. O sa-ti raspund lung.
    So:

    Vai, Diiid, ai stat langa S.F.! As putea sa te urasc, stii? :)) In fine, nu te urasc, pentru ca am apucat sa te iubesc, dar cummm, ma? E timisorean de-al tau, sigur l-ai mai vazut si prin supermarketul ala, in care tu n-aveai ochi decat pt. baiatul de la casa.😐 Iar eu tot zic de el de-o viata, si pe blog am tot pomenit – am inceput sa zic inca de dinainte de vremea cand eram noua in viata ta si ma iubeai. :))
    Dar nu e prea tarziu, sa stii, ai inca posibilitatea sa-i devii muza, mai ales daca-i zici de pantera roz si de-astea. E si el obsedat de roz (o fi boala de Timisoara?), in afara de palindromanul cu rozul iluzor, a mai scris Simpleroze, Istoriile unui matroz intors de pe Planeta Roz, P-roz-arium (asta are si UM, hihi!), deci sansa e de partea ta! Hai, Did! Macar tu…

  13. Daca Ion Barbu a facut din matematica poezie, Foarta a facut din poezie matematica, inchizand cercul. La el cuvintele se leaga in ecuatii si teoreme care fie te incuie, fie te duc la niste rezultate simple si frumoase ca niste formule, de te si miri ca nu ti-au trecut tie prin cap.
    Nu sunt de acord ca la Foarta casti gura ca la circ, dupa cum spunea cineva, ci ca ramai cu gura cascata ca la demonstratiile savante ale unui om de stiinta.

  14. Cica cel mai lung palindrom ie : a man a plan a canal panama

  15. Adevar graiesti, Kogaionule. Apropo de circ, citez: „circul este locul geometric a toti gura-casca egal departati de hazlia-mi masca.”
    Iar apropo de „te si miri ca nu ti-au trecut tie prin cap”, eu ma mir ca nu i-a trecut lui prin cap sa ma ia drept muza. :))

  16. Dez, ia uite:

    A man, a plan, a canoe, pasta, heros, rajahs, a coloratura, maps, snipe, percale, macaroni, a gag, a banana bag, a tan, a tag, a banana bag again (or a camel), a crepe, pins, Spam, a rut, a Rolo, cash, a jar, sore hats, a peon, a canal – Panama!

    Iar urmatorul e deja facut pe computer, e palindrom, e lung, dar n-are feeling:

    A man, a plan, a caret, a ban, a myriad, a sum, a lac, a liar, a hoop, a pint, a catalpa, a gas, an oil, a bird, a yell, a vat, a caw, a pax, a wag, a tax, a nay, a ram, a cap, a yam, a gay, a tsar, a wall, a car, a luger, a ward, a bin, a woman, a vassal, a wolf, a tuna, a nit, a pall, a fret, a watt, a bay, a daub, a tan, a cab, a datum, a gall, a hat, a fag, a zap, a say, a jaw, a lay, a wet, a gallop, a tug, a trot, a trap, a tram, a torr, a caper, a top, a tonk, a toll, a ball, a fair, a sax, a minim, a tenor, a bass, a passer, a capital, a rut, an amen, a ted, a cabal, a tang, a sun, an ass, a maw, a sag, a jam, a dam, a sub, a salt, an axon, a sail, an ad, a wadi, a radian, a room, a rood, a rip, a tad, a pariah, a revel, a reel, a reed, a pool, a plug, a pin, a peek, a parabola, a dog, a pat, a cud, a nu, a fan, a pal, a rum, a nod, an eta, a lag, an eel, a batik, a mug, a mot, a nap, a maxim, a mood, a leek, a grub, a gob, a gel, a drab, a citadel, a total, a cedar, a tap, a gag, a rat, a manor, a bar, a gal, a cola, a pap, a yaw, a tab, a raj, a gab, a nag, a pagan, a bag, a jar, a bat, a way, a papa, a local, a gar, a baron, a mat, a rag, a gap, a tar, a decal, a tot, a led, a tic, a bard, a leg, a bog, a burg, a keel, a doom, a mix, a map, an atom, a gum, a kit, a baleen, a gala, a ten, a don, a mural, a pan, a faun, a ducat, a pagoda, a lob, a rap, a keep, a nip, a gulp, a loop, a deer, a leer, a lever, a hair, a pad, a tapir, a door, a moor, an aid, a raid, a wad, an alias, an ox, an atlas, a bus, a madam, a jag, a saw, a mass, an anus, a gnat, a lab, a cadet, an em, a natural, a tip, a caress, a pass, a baronet, a minimax, a sari, a fall, a ballot, a knot, a pot, a rep, a carrot, a mart, a part, a tort, a gut, a poll, a gateway, a law, a jay, a sap, a zag, a fat, a hall, a gamut, a dab, a can, a tabu, a day, a batt, a waterfall, a patina, a nut, a flow, a lass, a van, a mow, a nib, a draw, a regular, a call, a war, a stay, a gam, a yap, a cam, a ray, an ax, a tag, a wax, a paw, a cat, a valley, a drib, a lion, a saga, a plat, a catnip, a pooh, a rail, a calamus, a dairyman, a bater, a canal – Panama!

  17. iooi, daca stiam in ce ma bag…:))

  18. Uma, le-ai dat carte blanche?! Nu că nu şi-ar fi luat-o şi singuri!:)
    Mie mi-ar plăcea ca la vot, în loc de ştampilă, să punem câte-un epitet ornant lângă personaj. Şi la sfârşit, cineva să citească la televizor, cu voce tare şi candidatul scos în faţă, toate epitetele ornante pe care i le-au atribuit alegătorii. Şi să fie ales ăla de are cele mai puţine epitete. Că ştim şi noi cum au ales masele până acum!:D

  19. Innu, dacă nu ştiai îţi spui io acum: epitetele şi-au avut locul lor, economic ales, sub sau înaintea uninominatului. Votul nu se anula, dacă era corect exprimat ca ştampilă. Astfel că dacă un uninominal primea votu’, primea şi legătura de epitete şi adjective aferente, legate frumos la sfârşit de numărătoare şi trimise la judecătorie pe principiul predat-primit, undeva la subsol.Ştiu asta pentru că am fost membru, de voie bună într-o secţie de votare ca să număr epitete şi astfel să văd şi io cum mai votează ţara.

  20. Dez, long live the gugl. Nu mai trebuie decat sa le invatam pe de rost si sa ne angajam la circ.🙂

    innu, daaa! Sau in loc de epitete am putea sa le oferim consiliere profesionala, sa le explicam frumos si gratis (dar nu si gratuit) ce-ar putea sa faca in viitor cu viata lor, unde sa-si bage visurile de marire, chestii de-astea folositoare. :)) Si cine primeste cele mai multe sfaturi minunate sa se reorienteze profesional in directia indicata de electorat.

    Almanaha stiutoare! :)) Membru de voie buna, ce fain suna, adica ai fost membrul care a asigurat o atmosfera plina de veselie, pace si prietenie intre stampilosi. Nici nu vreau sa ma gandesc ce triste or fi fost celelalte sectii. :))

Lasă un răspuns

