Salitos, izmene, Magritte

Izmenele nu-s pe calator, ci intinse undeva, langa bloc, in fata geamului tiganului de la parter, cel care a omorat miseleste vita de vie.
– Daca tot ai scris despre vita de vie, scrie si despre izmene, imi spune G., privind pe geamul masinii care traverseaza noaptea.
O saptamana mai tarziu, e ziua lui Magritte, vuieste Google-ul. Nimic nu-i intamplator, click, face mouse-ul, iata fotografiile din care mi-am inventat stari alaturi de pictori de ceara si pictori vii. Celor vii nu le luceste fata, doar ochii le sclipesc.
Calatorul are chip de femeie araba si bea Salitos cu paiul. Izmenele calatorului sunt povestile de care se dezbraca pe rand si pe care le atarna pe foi. Calatorului ii sade bine cu stradutele.

Psihologului ii sade bine cu intrebarile.
– Va e frica de intuneric?
– Va uitati sub pat inainte de culcare?
– Lasati pe maine ce puteti face azi?
– Ati simtit impulsul de a va arunca de la etaj?
Oamenii raspund serios la intrebari, calatorul zice: stati asa, drumurile astea se bifurca si voi nu vedeti, orbilor. O alta voce striga: nu, nu, ei VAD drumul lor, daca-i tragi spre tine vor cadea in gol, pentru ei nu exista balustrada asta, pisico.
Iar Sabato: Spunem: pisicile sînt independente, aristocratice, trădătoare şi necredincioase; dar, de fapt, toate aceste concepte au o valoare relativă, odată ce aplicăm concepte şi judecăţi de valoare omeneşti la nişte fiinţe care nu pot fi măsurate cu noi; asta tot aşa cum oamenilor le este imposibil să-şi închipuie zei care să nu aibă anumite caracteristici omeneşti, chiar şi pînă la elementul grotesc sau la faptul că zeii greci îşi puneau coarne.

Cand eram mica, eram sigura ca Tovarasul Nicolae Ceausescu nu face caca. Si ca iubitul meu trebuie sa fie un zeu. Intre timp, am aflat adevarul despre Tovarasul Nicolae Ceausescu, dar iubitul meu trebuie inca sa fie un zeu. Daca nu poate singur, il ajut putin.

De fricile mele nu s-a apropiat nicio intrebare din lista.
– Ti-e frica de intuneric?
Intinsa pe cearsaf, in intuneric, Zenobia a inceput sa deseneze.
– Te uiti sub pat inainte de culcare?
Numele ei era Maria si il astepta rabdatoare.
– Lasi pe maine ce poti face azi?
– Da.
– Ai simtit impulsul de a te arunca de la etaj?
Welcome to the Monkey House!

Cum dracu a ajuns o fata cu solduri ca ale tale sa vanda moarte?

Mai am vreo 3 ore pentru dormit, in noaptea de afara alte izmene flutura albicios. Ceci n’est pas une pipe, totusi.

26 responses to “Salitos, izmene, Magritte

  1. bravo ai fost umma aici mi ai placut

  2. Tocmai m-ai mangaiat pe crestet parinteste. :))
    Tie iti plac (n)ummele noctambule, stiu.

  3. Mă întorc în urmă cu 110 ani şi zic : Bine ai venit pe lume, musiu Magrrite, fără de care eu nu aş mai fi eu şi iar „intilnirea intimplatoare pe masa de disectie intre o masina de cusut si o umbrela” ar fi fost o chestie absurdă.

  4. Erată: scoate şi-ul şi-o să vezi logica

  5. nu-l scot, ci-l preiau, zicand asa:
    si omuletii magrittieni ploua abia azi. cred ca ies din ummpipe.

  6. Cred ca pe toti iubitii i-am ridicat pe piedestale. Pe unul l-am tinut acolo vreo 12 ani. Acum le-am daramat pe toate… tot io…😦
    Pana la urma tot noi le dam valoarea de zei sau de muritori de rand… Dar, oare, ce sunt ei cu adevarat? Io nu ma pot darui intru totul unui muritor de rand, asta-i clar…🙂

  7. Si eu l-am tinut pe za one-ul din copilarie pe soclu pana intr-a 11-a, cand s-a produs fericitul eveniment de a ne pupa la un majorat, dupE care mi-a cerut prietenia. :)) Dupa alte doua saptamani, nu i-am mai raspuns la telefon, era un strain plictisitor, atat. Sau poate ca nu mai aveam eu rabdare sa-l reinventez… M-am reorientat repede, aveam multe recreatii la scoala. :))

  8. baloane, baloane…vrem baloaneeee!

  9. Cu aroma de gumma, de plastic sau de sapun?

  10. Recapitulam:
    – felul 1: almanahe cu gumma
    – felul 2: almanahe afummate
    – desert: almanahe cu parfumm de joint

  11. Da, si eu ma uit la o teava rasarita aiurea, la mine, in viitorul meu apartament si-mi spun vrand sa nu cred ca exista acolo : Ceci n’est pas un „pipe”.
    Ummagumma Hubbabubba cine e G? :)))))

  12. ummmmma vreau şi io postul ăla al tău cu scrisoare către copiii tăi sau aşa ceva, ştii despre ce vbesc nu, zi că ştii, chiar dacă io nu ştiu să-l descriu. i primu post pe care l-am citit din tine şi mi-i aşa dor diodatî.🙂

  13. pe drumm si la buna citire, miss umma. oare ascultati si kumm, cea cu rockul progre-sist?🙂

  14. (p.s. dati un semn discret, o ocheada, o plecaciune din gene, si-o sa stiu ca vreti sa va salvati blogu ala vechi pt posteritate)

  15. Kumm sa nu?🙂 Si pentru muzici, si pentru blog. Oare e posibil sa mut aici si insemnarile, si comentariile?

  16. io săru’mâna cu plecăciune.🙂

  17. cunostinta mea nu se intinde atat de departe. eu doar stiu de ‘backstreet browser’ (il cunoaste mistar google), cu care iti salvezi blogul pe hard-drive, cu comentarii si tot. asta in caz ca weblog mai are un ‘reviriment’ si ramanem de tot fara insemnari. cat despre permutari de insemnari, cred ca trebuie sa va adresati unei instante superioare🙂

  18. ce te-a convins pe tine când erai mică_că_ceauşescu nu se cacă_carevasăzică?

  19. Eva…🙂

    Multumim din inima Catzului! Acum purced la im(p)ortalizare… blogule, zambeste!🙂

    hainumaispune… dar tu credeai ca se?😮 La fel ca noi, muritorii de rand, care n-aveam poza inramata deasupra tablei?
    Cand am inceput sa am dubii referitor la subiect, tot nu puteam sa cred ca sta cu pantalonii in vine pe un colac din plastic, nuuuuu!

  20. umma, stiu ca sunt off-topic, dar ce frumoasa e insemnarea cu scrisoarea…
    eu n-o citisem pana acum…

  21. Tot offtopic, multumesc, esq. Nici acolo nu era chiar „une pipe”.🙂

Lasă un răspuns

