karummmi

Cateodata ma cuprinde nevoia de a citi ceva naucitor. Atunci nu mai caut nimic prin bloguri, pentru ca ulciorul meu a mers deja de prea multe ori la apa, cat noroc sa mai aiba si el? Mai ales ca acum exista milioane de obstacole hi5-iste pe drum si nu ma mai tin articulatiile la slalomuri. Ma duari shalili, mi-ar zice creierul si mi-ar arata mijlociul. Daca mi-am epuizat si provizia de filme minunate (desi plicticoase, dupa remarcile unora), n-am ce face, nu mai pot amana, ma duc la carti. Imi iau figura aia vinovata si pun ochii pe cate un autor pe care urmeaza sa-l devorez in toate pozitiile si in toate decorurile disponibile sau improvizate: pe burta, pe spate, in coate, in lotus, pe stanga, pe dreapta, cu perna, fara perna, pe locul mortului, pe bancheta din spate, pe balcon, in iarba, pe nisip, calare pe balustrada, asteptand helicopterul sau asteptandu-l pe Godot ori pe George, care, nu-i asa, nu mai vine, dar nici nu mai conteaza, pentru ca un basm cu pajuri si cu zmei incepe-acum o fata… si uite ca iar m-a luat introducerea pe dinainte. Vara asta a fost un haiku, iata ce voiam de fapt sa spun. Aproape ca mi-am dislocat un umar carandu-l pe H. Murakami printre munti si printre vai, prin rapi si gropi adanci si printre sute de catarge. O, si chiar prin Pasajul Vilacrosse.

Pe toate le-a avut vara asta din 3 (trei) versuri si vreo 17 silabe: aware, fueki, ryuko, mei, mono no aware, mushin, sabi, wabi, yugen si mai ales karumi, ihi.

12 responses to “karummmi

  1. daca a fost perfecta ca un haiku, atunci mai ai saptamana asta sa te mai bucuri de ea. dupa, o sa inceapa sa-si piarda frunzele

  2. 古池や蛙飛込む水の音 
    Furu ike ya kawazu tobikomu mizu no oto🙂

  3. Lollit, perfecta n-a fost ea, adica nu doar cu bune, dar pana la urma s-au echilibrat „versurile”. O vara in care n-am prea avut timp sa ma plictisesc.
    Partea cu pierdutul frunzelor, insa, ma deprima. Eu am pierdut frunzele din balcon inca din iulie. :((

    Oaga… oac!🙂
    Sa stii ca oac-ul asta inglobeaza toata intelepciunea de care mai sunt in stare. Iar cand nu mai sunt in stare de nimic, o bag pe aia cu „teo torriatte konomama iko
    aisuruhito yo”.

  4. Stii, sushi e un haiku.
    Yakitori nuuuu…si nici carpaccio.
    Din cauze de karummmi, desigur.

  5. Sushi e haiku??? Inseamna ca in versul al doilea am mancat poezie pe pain… pe orez? :))
    Haiku in haiku, yummmy.

    Pe yakitori nu stiu daca-l stiu.

  6. si eu am patimit vara asta dar cu un autohton… a fost superb ca ma ascundeam in camera lu frate miu si nu ma gasea nimeni… poate de aia mi-o si placut.
    Pup Umma pacatoasa!

  7. Ai pacatuit pe furis cu un roman! Impardonabil, vai! Macar a fost cumsecade? (cum se cade?) :))

  8. cica s-a creat confuzie intre termenii: Haiku, Hokku şi Haikai. Pai daca au aceeasi fizionomie! Toti japonezii seamana intre ei.
    …sau nu sunt nume…? :))

  9. Aaaaaa… la intrebarea asta grea nu stiu sa raspund. Or fi nume… de anotimpuri, asa ma gandesc. Ca poate si io l-am confundat pe Haruki (Murakami, asta) cu vara, deci cu un haiku.
    Dar tot e bine ca inca n-am ajuns la harakiri, desi incepe tot cu h. Pffff…

    – Haruki, ne bucuram ca iti place Huborg. :))

  10. si inca o data
    :)))))))))))))))))))))))))))))

Lasă un răspuns

