cummplit (unmeil)

Fata, sa-ti zic. :)) Chiar am niste nervi odiosi. De doua saptamani locuiesc intre schele, de doua saptamani niste omuleti negriciosi stau atarnati de balconul meu si pocnesc, vorbesc, rad, racaie, ragaie, discuta. Vecinul de deasupra supravegheaza lucrarile, el e pensionar, nu merge nicaieri in vara asta, poate doar putin la tara, dar si-a propus sa rezolve cu placarea si cu burlanele. Va costa acum 45 de milioane, mai dati 10 marti. Mai omule, dar eu mai am 100 de ani pana la pensie, acum am alte prioritati decat infrumusetarea blocului. Degeaba zic, el o tine pe-a lui: la toamna ar costa cu 15 milioane mai mult. Azi, cand am deschis geamul de la bucatarie, am dat nas in nas cu un tigan ranjitor cu mistrie. Sarumana, mormaie inainte sa apuc sa inchid. De dincolo de fereastra il aud cum se bucura gros: ha haa, ai vazut ce s-a speriat doamna? Din masina parcata la colt rasuna de doua zile aceeasi melodie cretina: da da da, na na nanana, da da da… ce kkt. Sub dus m-am pomenit recitand:
Tatal meu zideste case
Cocotat pe schele
Si cu fruntea lui ajunge
Pana sus la stele.

M-a sunat A., cica i-a iesit pozitiv testul de sarcina. Tiiiii, si tu faci bb. Pai… sunt cam derutata, inca nu stiu ce sa zic… Adica toate gagicele mele sunt gravide, deci la anul am sa ies la terasa numai cu baieti?? Adica voi flirta in loc sa barfesc?? Dar ma mai intreb o data: de ce se bucura numai femeile cand o alta femeie ramane insarcinata? Un Domn se incumeta, misogin, cum altfel: pen’ca e vorba de triumful subspeciei.😀 Subspecia, intreb io, e aia care sta dedesubt in timpul reproducerii?
Luni incepe saptamana concertelor, fata, mi-ar fi placut sa vii si tu. Hai ca au plecat astia, mai bocanesc ei si maine. Mai devreme am zbughit-o afara, imi venea sa-i omor pe toti, dar cine imi mai urca inapoi vita de vie? Sta pravalita acum peste bolta de sarma, sper sa nu moara, da Doamne sa nu moara. I s-au uscat cateva frunze, dar ciorchinii au mai crescut. In locul ciorchinilor de struguri, fatada blocului e ornata cu ciorchini de tigani. Domnul T. imi aduce doi pumni de piersici din productia proprie: caisul e pe partea lui de bloc. Anca imi toarna niste Prigat de portocale intr-un pahar de plastic, vecina de la 3 e mandra de culoarea cea noua a cutiei in care locuim. Acum sa faca asa, un contur maro in jurul ferestrelor, am vazut la alte blocuri si da bine. Imi bag piciorul in fatada voastra, scrasnesc in soapta, apoi imi aprind o tigara. E racoare in fata blocului, probabil ca va ploua in maxim o ora. Doua brate cunoscute ma cuprind. Lasa, Umm, trece. As plange putin, ma, aici, in brate, dar n-am timp, trebuie sa plec, m-am programat la Diana.

Adorm din nou pe masa, in timp ce Diana povesteste cum a fost la inmormantarea tatalui ei. Ciup-ciup cu penseta, harshti, cu ceara, Diano, vocea asta a ta mangaie si leagana indiferent de ce cuvinte insirui, poti sa-mi povestesti despre toate tragediile din lume, eu sunt toata un mmmmm recunoscator.

Mi-e dor de tine, fata draga, mi-e dor sa chicotim nimicuri, e aproape un dor barbatesc. Cum era piesa aia? Si te caut in toate femeile pe care cateodata le-ntalnesc, si te vad in toate femeile pe care am impresia ca le iubesc… si intind capcane lexicale, dada, dar raspunsurile care vin nu se potrivesc perfect in puzzle, tot ramane cate un colt pe dinafara sau un semicerc incomplet. Daca ai fi fost aici, ai fi preluat cuvantul schela, i-ai fi adaugat o litera care ar fi inceput o poveste noua, am fi schela-lait de-a dreptul mirobolant, dupa care am fi iesit la un suc si am fi tacut doar asa, ca sa ne umplem ochii cu jucarii noi.

Vecinul de deasupra sugereaza sa renunt la vita de vie. El si-a inchis balconul cu termopan si si-a pus jaluzele, cica: pot sa stau si-n chiloti in balcon. Dar eu nu vreau sa stau in chiloti in balcon, domnule, de banii astia as sta in chiloti pe o plaja la Mediterana. Si chiar i-as da jos uneori, intr-un loc fara tigani atarnati la geamuri, jur!

Gata, ma duc sa-mi pun acumulatorul la incarcat, am de facut multe poze in zilele care urmeaza, paaaaa!

10 responses to “cummplit (unmeil)

  1. „Subspecia, intreb io, e aia care sta dedesubt in timpul reproducerii?” :))))))) daca e asa, atunci cred ca ne putem incadra in categoria subspeciei pe rand: cand barbatul, cand femeia!

  2. 😀
    Cand subspecie, cand supraom.

  3. Vecinul de deasupra este chiar decent. Am un vecin vis a vis de fereastra mea care isi etaleaza in balcon in fiecare seara chliotii gri cu dungulite sau stelute sau si cu si cu + monumentul impunator care troneaza deasupra elasticului .Si cum nu are balconul inchis privelistea e la liber , fara restrictii . Nu ca m-ar interesa chilotii lui insa un pic de decenta n-ar strica.
    Cat despre vita de vie ,eh, n-o sa moara dar nu stiu daca o sa mai faca struguri anul asta .
    Jos termopanele de la balcon ! Traiasca vita de vie, iedera, caprifoiul, glicina si toate rudele verzi si agatatoare!

  4. Aaa, da, si eu am un nene gras, insusi ADMINISTRATORUL, :)) la blocul din fata. Datorita lui am aflat ca inca mai exista chiloti tetra. Iar el, din cand in cand, imi da raportul despre ce am mai facut eu, ca taaare-i place sa stea in balcon si sa priveasca in zare, adica in casa mea. „Iar ati stat tarziu azi-noapte”… mrrrr!
    Deci vita mea de vie e un artificiu, o iluzie dubla: iluzia intimitatii si iluzia verdelui dintre betoane si termopane. Poa’ sa nu mai faca struguri anul asta, ca si-asa-s acri :)) Dar sa aiba frunze, cat mai multe frunze!

  5. vreau si eu vita de vie🙂
    incredibil ce vecini aveti :)))

  6. adi despot de la vita de vie?
    el are voie in chiloti pe toate balcoanele, da? :))

  7. o, da, corecta obervatia!!! nu ma asteptam la atata acuratete :))))))))))

  8. aaaa!umm o sa aiba o cutie stralucitoare cu balcoane atarnand printre stele::)))) sper sa nu/ti fure aia girofarul de la carutul de butelii::))
    dor de umm! pup

  9. Haha, chiar l-am intalnit pe Despot acum cateva zile, dar am tacut malc in privinta
    balcoanelor si altor dedesubturi. :))

    Oagamea!!! Pai punem zzilicoane la cutia stralucitoare, ca sa nu atarne balcoanele. :))
    Nino-nino! Pssst! Zi un numar intre 21 si 31.😀

Lasă un răspuns

