Ola, ola, Evola

Cumm sa vorbesc eu aici despre altii, nu fac asta oare toata ziua la serviciu? Dar daca-i ordin de la Imparatia de piatra, mai c-o eschiva, mai cu-n citat, se face tecstu’. Apropo de eschiva, as putea sa scriu despre (Sca)evola si as fi oarecum ontopic. Dar nu. Iar de la Julius nu stiu decat metafizica lu’ sex, si asta citita pe sarite pe un monitor, nu tu coperte, nu tu pagini indoite sau sublinieri si adnotari. Bine, direct din computer e copipeistul mai lesnicios, zice impaciuitor degetul meu tastator, cel muncit de vremuri cu nervi ori cu duiosii, cu plictiseli ori galceveli.
Stai sa mai fumez ummpic, revin.
Gata. Doamne, cati ciorchini incipienti la mine in balcon. Strugurii sunt acri, astia chiar sunt, ii ciugulesc vrabiile pana prin noiembrie, ii mai matur si eu de pe gresie, lasa dare rosiatice pentru mopul inmuiat in Pronto, ce balcon insangerat. Muncile Ummei ma duc cu gandul la cele ale lui Heracle, El_barbat. Si ce folos ca ai invins leul, hidra si mistretul, taurul, pasarile si Cerberul, daca pana la urma tot imbraci de bunavoie camasa? Camasa e Femeia, ce altceva? Atunci nu mai conteaza nicio vitejie anterioara, iar muschii sunt doar perne tari in care se infig gheare vopsite cu oja otravitoare.

Middle edit: uite, uite, am gasit si la Evola: „Dacă la început voinţa mea încercase să o alunge, acum tot această voinţă se întorcea împotrivă-mi şi mă simţeam pîrjolit de pofta după ea.” In mii de imagini fascinante îi apare acum Goala, Sugătoarea, Distrugătoarea şi, identică în toate aceste imagini multiple de febră, de dorinţă şi de nuditate, femeia începe „să-l înfăşure în aura ei şi să pătrundă în el, crescînd în el şi în jurul lui”, pînă cînd el ajunge să simtă că se află „ la limita pierzaniei, la marginea a ceea ce înţelepţii numesc a opta lume, lumea distrugerii complete.”

Dimineata am stranutat pe nepregatite, abia ma trezisem, si mi-a crapat buza de sus, asa ca, datorita gustului metalic si tentant al pielii crapate, am mancat rujul mult mai repede decat de obicei. De obicei ma tine doua-trei ore, dar azi rujul meu nu mi-a oferit camuflaj decat pret de 50 de minute. Am rujuri prin toate buzunarele, dar uit de ele, imi amintesc pe la intersectii. Odata m-a urmarit unul cu masina, voia doar sa-mi spuna ca l-a amuzat cum mi-am potrivit oglinda retrovizoare la semafor si mi-am rujat buzele. De parca eu am facut-o ca sa se amuze el. Voi, femeile…, a zis. Mmm, i-am raspuns, dand din umeri.

Te agati de sentimentul posesiei pentru a-l eluda pe cel al nimicului, mai gasesc in carte, lasand intamplarea sa-mi ghideze palma de pe mouse. Si pe urma alta pagina, da Doamne sa fie ceva cu care sa fiu de acord, sa nu fie vreun citat din, de exemplu, Schopenhauer, ci, mai degraba, unul din Lawrence. Ia!
Mirosul joacă un rol deloc indiferent în magnetismul dragostei fizice şi în „intoxicaţia fluidică” a îndrăgostiţilor, în Antichitate s-a crezut, iar la unele popoare primitive încă se mai crede că fluidul unei fiinţe o pătrunde atît de puternic pe cealalta, încît impregnează nu numai trupul, ci şi veşmintele.
Si iar imi aduc aminte. Se facea ca odata, demult, cand plecasem eu prin Lumi, aveam cu mine after shave-ul lui El_barbat. Imi puneam dimineata o picatura langa nara stanga, nu stiam sa fiu singura. Si-mi venea sa-i iau in brate, uneori, pe barbosii de pe strada. Domnu’, domnu’, ma lasati sa tin si eu putin obrazul pe obrazul dumneavoastra tepos?

*

Orice text pe care il parcurgi cu ochiul, cu stiloul sau cu tasta, orice text al tau sau al altuia nu este pana la urma decat o alta poarta spre tine insuti. Iar orice gol umplut cu litere e un butoi al Danaidelor, asa ca fiintele din mine, in consensus omnium, dau din cap: dada, lasa ca mai umplem si maine.

14 responses to “Ola, ola, Evola

  1. Dada, orice text e ca o nanasa inmuind degetul in untdelemn si mmmiere de robinia psi-odacaccia- atingerea pruncului-amin, si buze si ochi si picioruse si putza. Tertius orbis, cuommmplot, merge cu vin ros sa ummmpli butoaiele alea, crama, ce mai.

  2. Acum e randul tau sa ummmpli, sa fie despre careuri.

    Robinia psi, hihi, noroc cu gugl.

  3. E preparat de ja. Hehe

  4. Adica e vechi vinul? Ascuns pe un raft din spate(le blogului)?

  5. umma, e al tau magazinul? (acum am dat si eu peste el)

  6. Cantecelully, ce magazin, ummagumma? Din pacate ala nu.😦 Chiar, o fi magazin de blogger?
    Am vazut ca ai fost la Praga, i-ai spus lui Charles ca mi-e dor de el?🙂

    Fredu, vin (rosu) sa cercetez.

  7. Charles, da… l-am adus si pe el… sa scap de licenta si il imaprt cu toata lumea😀 asa-s eu mai darnica ;)) ce mi-a mai placut praga… ce de cladiri roz😀

  8. Si ce de stradute, ce de kafci si sveici si kunderi si rumburaci… acum ma teleportez inapoi, engage!
    Astept poze multe, evident. Bafta la licenta, Cantecel.

  9. salutam ummbummrujumm!:)

  10. ce de-a mai m-uri!🙂

  11. s-a caM pus punctu pe M!!!!!…Io as zice de Mucius-ul Augur -ul Quintus-ul ontopiccc cevaaaa, dar si Mie Mi-a fuMa…ne citim mai incolo, da?pupiciimmmmburici.

  12. Ammmin. Mmmma intrebammm daca cine si cand va scrie 12. Reverentza spre almanahuri. Dar ce aveti cu Praga asta, ummmbla rabini si cresc golemmmi pe acolo, mmmmbrrrrrrrr,

  13. Olala, oli la, o, lila! Ne citim mai incolo pe afisul de la casa de incultura, da.

    Buna intreisprezecirea, Fred!
    Praha, of! Ummbla stradute prin creier, prin cosul pieptului, nush… Vezi piesa doi din musicbox.

Lasă un răspuns

