Poezia asta e cea mai frumoasa.

Si e a lui Serban Foarţă, despre caverne, umbre.

El a venit din nou la mine si mi-a cerut să-l las să intre

dar casa mea i-am zis e-o grotă din neolitic: una dintre

el zice că e tocmai ce-i trebuia (ca speolog)

n-am încotro şi-i fac un semn să intre repede-n bârlog

intră şi după ce-mi admiră (la foc) desemnele rupestre

se-ntoarce şi îmi zice nu stau la tine f. mult plec peste

nu-l las să termine ii zic văd după mutra ta că minţi

atunci surâde şi surâsu-i mi-arată că nu are dinţi

ii zic rămâi atunci la mine mă şi gandeam la cineva

cui să-i arăt o născocire de-a mea un soi de cinema

stai zic cu faţa la perete rămâi aşa (’ntre noi e focu)

si-l las să-mi contempleze umbra îl pun apoi să treacă-n locu

meu şi: acelaşi joc o data de doo ori de trei de patru

el a uitat unde se află şi-acum e un idololatru

şi-a cincea oară când îi zic să treacă-n locu meu el drept

la umbra mea se duce nu treci zice la locu tau?

Aştept

să-şi vie-n fire dar degeaba nici el nu ştie ce-i cu dânsu

şi tace tac şi eu deodată pe amandoi ne-apucă plânsu.

19 responses to “Poezia asta e cea mai frumoasa.

  1. ce versuri frumoase, multumesc de reamintire.

    il iubesc pe Foarta. la inceput l-am iubit dimpreuna cu Ujica. am ajuns la ei prin muzica celor de la Phoenix. mai stii? [Delfin şi eu prin cald/ al meu sânge,/ prin salt/ şi prin înot/ Destinul meu de-al tău,/ care ne treci prin hău,/ leg şi înnod,/ frate Dulf.]

    … si abia mai apoi am invatat sa il iubesc singur pentru cuvintele lui atit de aproape de necuvint. din spatiul acela privilegiat in care ele se decanteaza .

    am adus si eu niste versuri. despre gri.

    Nemaiintegru,
    regele negru
    se dezînnegrea,
    în vreme ce, calp,
    omologul său alb
    se tot înnegrea.
    Când dezînnegrirea
    ca şi înnegrirea
    le-ajunse la gri,
    cei doi renunţară,
    cu-ntreaga lor ţară,
    la noapte şi zi.
    Cenuşiu-i frumos,
    zicea craiul din os
    de scump elefant,
    iar cel din eben
    zicea, mai monden,
    că e chiar elegant.
    La finele anului,
    clapele pianului
    (adio, Bach!)
    aveau un ton sur,
    nici clar, nici obscur,
    ca şi jocul de şah, –
    pe care, în fine,
    nu mai avea cine
    să-l joace şi nu-l
    mai ştergea nici chiar cârpa
    de praf, – tot de scârba
    rezultatului nul.
    Numai regii mulatri
    ajunşi idolatri
    ai griului tern,
    uitându-şi premisa,
    se jucau de-a remiza,
    de-a patul etern.

  2. Odiridi :)) Multam.

    Azi m-am certat cu cineva care nu-l iubeste pe F. si, pentru ca tot voiam ieri sa pun poezia asta in insemnarea aia lunga pe care n-am mai apucat s-o scriu, am zis ca iata, e musai, e ordin de la imparatie sa ne forţuim pana la caderea intunericului.
    Si i-am pus si diacritice, pentru ca merita.🙂

    Unii mor cand vor ei,
    altii, cand bate ora;
    unii mor ca Serghei,
    ceilalti, ca Isadora.

    Nu mi-i gandul’ la ei,
    Ci la Ea. (Ma asculti?)
    Unii mor cand vor ei.
    Ceilalti nu. – Cei mai multi.

  3. Odirididina uha!:)

    acum is nervoasa, ca nu-mi gasesc „Rimelari”-le.
    asa mi-ar fi placut sa le scriu si eu si apoi sa le pun diacritice. sa simt ca fac ceva intru fortuire, ca transpir un pic.
    ma multumesc sa pun cu copy-paste ce reusesc sa gasesc pe net.
    dar lasa ca si cind l-oi gasi!

    ei îşi trag palme ei îşi trag
    picioare ei îşi trag covorul
    de sub picioare ei îşi trag
    de sub ei scaunul ei îşi
    trag clapa ei îşi trag scatoalce
    ei îşi trag sufletul ei îşi
    trag sufletul scatoalce clapa
    covorul scaunul picioare
    şi palme palme palme palme palme

    (poate il ai deja, dar daca nu, ajuta si asta: http://srv.diacritice.com/)

  4. :)) Lali, mă crezi că, înainte de a scrie cele două strofe din comentariul precedent, deschisesem cartea fix la poezia “Clowni”?

    Pentru că ai fost COINCIDENTĂ cu mine, uite, ceva cu dedicaţie, fructul de kiwi din tine o să se bucure:

    Ars amandi

    “Femeile sunt fructe. Există piersici, ananasuri şi alune…” (Paul Valery)

    …Alunele, prea adunate-n sine, iar ananasurile, prea solzoase (şi de un exotism aproape straniu); cât despre piersici, le cunoaştem din Renoir.
    Ce fel de fruct eşti, însă, tu?
    Lăsând deoparte netedele mere, căpşuna mustitoare, gutuia astringentă, cerebroida nucă-şi ţinând cont de treiculorile-ţi discrete (nu altele decât ale Irlandei şi, deopotrivă, ale Coastei-de-Ivoriu): albul surâsului, spreverdele privirii şi castaniul căştii capilare -, ce-mi evoci tu e, mai curând, migdala: greu dehiscenţa, pubescentă, lactescentă…
    Migdala ce, aiurea, numeşte-se amanda!

  5. te cred. pai e suficient sa privim orele la care am comentat fiecare (una este „coincidenta” pina la secunde)
    Ethernul pheminin fortuit (cu sedila) a cucerit definitiv kiwi-ul din mine prin jocurile de cuvinte atit de proaspete si atit de vii.

    dar tu ma crezi ca eu mai devreme ezitam intre versurile de mai sus si astea: „In asteptarea ta, lachei./ Auroral, e roz marinul/ aur oral. E rozmarinul/ in asteptarea ta, la chei”
    ???:)

  6. Dar tu ma crezi ca tocmai am editat o insemnare si un comentariu cu ajutorul site-ului diacriticos? :)) In asteptarea ta, la chei(ul blogului), desigur.

    Si iti mai dedic una, pentru ca ultima ta insemnare e despre un film.

    Domnisoare cinefile, cine filele va-ntoarce? :))

    De fapt, prima strofa e asta:

    Domnisoare cinefile
    din Los Angeles New York
    cine filele va-ntoarce?
    – Domnii soareci ni le-ntorc.

    Si ultima e asa:

    Domnisoare domnisoare
    domnisoare cine m-a
    pus sa vorovesc de soareci
    cand voi vre(a)ti la cinema?!

  7. da, ultima e despre fil(m)e care se intorc singure. la mine:)

    si, pentru ca domnisoarele sa nu se simta stinghere pe pagina asta, le-am mai adus alaturi niste doamne.
    (alaturarea nu e intimplatoare, daca citesti ultimul vers. inchide frumos cercul insemnarilor noastre.)

    Doamnele au panglici, doamnele au franjuri,
    doamnele fionguri şi umbrele au:
    abajururi roşii, paraşut-oranjuri,
    de la Viena, Lipsca, Amburg si Breslau.

    Doamnele vertijuri, doamnele deranjuri,
    doamnele invidiosincrasii mai au:
    unele văd roşu, altele oranjuri,
    unele văd dublu, cestelalte blau.

    Şi-au adus pompierii, şi s-au dus de mînă,
    după apă pînă, pînă la La Manche:
    Stingeţi rujul! Puneţi la oenjuri frănă!
    Ochiul se închide,-al doamnelor etanş.

  8. ei, da. ei, da!🙂

  9. Doamne, doamna, am stins rujul, gata, e dimineata.🙂

    Ei, da, facem dedicatie si pentru Mack:

    Daca sambata e
    si albastru pe sus,
    pune-ti bluza vert-mousse,
    jupa fraise ecrasee, –
    ca sa te asortezi
    (ca in camuflagii?)
    cu muschiul si fragii
    ‘ntre care te-asezi;

  10. Ihimmm. Ce de kestii interesante se afla prin caverne, hihi. Republici platoni lacrimi iubiri de atomi.
    Frumoasa, ihimm.

  11. Da, si cavernele-s muze si muzee.🙂

    Uite, Fred:
    „Muzee stiu: cu cate-un vizitator ce pare
    a se privi pe sine’n portrete ca-n oglinzi
    cat despre peizagii: lucarne sunt prin care
    stravede-se o Lume ce sta sa o colinzi
    cu gandul nu cu pasul”

  12. si-un paznic bate-obrasul
    tu flash-ul de-l aprinzi

  13. Deci am pus continuarea tot pentru poezia Uite, fred.

  14. “tot pentru poezia Uite, fred.” :))

    Nu e asta continuarea, desi rimeaza. O fi in cartea ta.

  15. mulţumim pentru dedicaţie🙂
    dar sîmbătă a fost înnoraaaat, iar avîntul m-a lăsat

  16. Si eu ms dedikatzie

    de culoare gri ca scrumul,
    ploaia lungă să le spele,
    destrămîndu-ne tot drumul
    presărat cu pietricele.

    prin care, palid musafir,
    aş fi plimbat un spleen albastru,
    purtînd inele de safir
    pe degete de alabastru…

    se pare ca poezia e cea mai frumoasa, nu-i asa?

  17. Poezia e! Si muzica. Si culoarea. Iar noi prea rar ne oprim sa le spunem simplu „multumesc”.🙂

Lasă un răspuns

