The Man from Earth


– Am arătat unele adevăruri pentru ca să fie mai bine.
– Crezi că doar la asta se referă religia? Vinde speranţă pentru supravieţuire?
– Vechiul Testament vinde frică şi vinovăţie, iar Noul Testament e un
cod nou de etică. Pus în gura unor poeţi sau filosofi mai deştepţi decat
mine, nu înseamnă nimic. Mesajul nu e niciodată folosit. Frica a
construit biserici. 
 
Am uitat sa recomand filmul asta, The Man from Earth, un film pe care unii l-ar putea considera blasfemiator.
 
As fi scris mai mult despre el, dar n-am avut timp. Am gasit insa un comentariu pe IMDB care spune cam ce as fi spus si eu, asa ca l-am (tr)adus aici:
 
"Filmul este o abordare EXTREMA a credintei, filosofiei,
tehnologiei, a felului in care invatam, in care gandim , a modului in
care percepem lucrurile, bazandu-ne pe logica noastra si pe
cunostintele acumulate. Nu am citit cartea inca, dar categoric o voi
face, chiar si numai pentru a ma pune la curent cu restul de discutii
si argumente care nu apar in film. Am ezitat mult daca sa vad sau nu
filmul si am facut-o doar pentru ca nu aveam altceva mai bun de facut.
Dupa cateva minute, am fost captivat si nu m-am mai putut desprinde. Cineva scria ca filmul reuseste sa te faca sa-ti doresti sa fii si
tu unul dintre personaje si sa-i adresezi propriile intrebari
personajului principal. Avea dreptate. Aceasta productie nu are scenele de
actiune, de sex sau de violenta pe care ne asteptam sa le gasim la un
film si care uneori ne plac. Tot ce avem aici e o poveste. O poveste care te
face sa pui la indoiala tot ce credeai ca stii. Ma indoiesc ca acest
film  "iti va deschide ochii" catre un nou fel de a gandi  sau ca iti
va produce o revolutie in creier, dar garantez ca si in eventualitatea
in care nu-ti va placea deloc, tot vei dori sa discuti indelung despre
el dupa ce se termina, mai ales daca il si vizionezi impreuna cu
cineva." 
 
 
 

7 responses to “The Man from Earth

  1. Frumoasa cronica🙂
    Am sa-l vad sapt asta🙂
    Pummp }{

  2. Se intampla ceva cu weblogul sau mi se pare? Se incarca paginile extrem de greu, credeam ca m-au banat.😀

    Pai sa-l vezi si sa-mi spui daca te-a lasat fara cuvinte sau cu prea multe cuvinte.🙂
    Hug!

  3. 😀 sssssa caut!

  4. tocmai m-am paruit verbal aseara cu un amic pe tema acestui film:
    replicile au fost de genu:
    el: poti sa-ti asumi ca ala era nemuritor?
    eu: da` tu poti sa-ti asumi universul?
    si-aici a incepu shoul, care a durat pina la 4 dimineata si s-a incheiat apoteotic trintind usile si afirmind unu despre celalalt ca sintem prosti, cretini, retardati. de fapt ne-am certat pe semnificatia verbului "a asuma"

    si noi, ca pamintenii…

  5. dap, un film de recomandat, intr(u)-adevar

  6. Zully, ce fain de tine ca ai avut cu cine sa te certi. Eu am ramas frustrata, ca am avut amandoi aceleasi pareri. :((

    :))

    Salutam Mackul!🙂

Lasă un răspuns

