Pe campul cu viorele

In loc de paranoia, ne-am dat nume si irisi. Era o dupa-amiaza de toamna dintr-un alt an. 
– Cum, nu ti-am spus niciodata ca…, am intrebat-o.
– Nu, noi am inceput cu  partea hard, ne-a ocupat tot timpul atunci, acum umplem golurile.
 
Imi place sa umplem impreuna goluri, imi place ca pune intrebari
cu delicatete, imi place ca nu-si dovedeste prietenia doar dandu-mi
dreptate. Jocurile de cuvinte vin firesc, ca niste pauze intre teorii
grele, iar la telefon intrebam in acelasi timp, pisicos: ce faci, bunny, ea, si ce faci, copilut,
eu.. E o viteaza la volan, o admir fara invidie, fricile noastre sunt
complementare, eu ma duc printre oameni, ea printre masini. Si e asa
frumoasa, i-ar fi fost de ajuns chipul, n-ar mai fi fost nevoie de
noblete. Cele doua frumuseti n-o fac fericita, am impresia ca mai mult
o incurca, daca ar fi urata, viata i-ar fi mai plictisitoare, dar si
mai usoara, ar putea sa se planga, oamenii ar intelege-o, ar da din
cap, i-ar spune fara convingere ca frumusetea interioara e mai
importanta, iar ea, sub umbrela unei amagiri scuzabile, ar putea fi
adesea rea si acra. 
Scrisul ei parca ar sta cu bratele incrucisate, ca sa nu primeasca
energii din afara, desi ea de fapt seamana mai degraba cu o fata
dintr-un videoclip, care merge pe strazi cu o inima uriasa in brate.
– Ce te faci cu nebunii, ce te faci?
– Ii iubesti, ce altceva sa faci?  
Cand schimbam  muzici, ne entuziasmam feminin, cu gura pana la urechi: ce triiiist, ma! Si ce frumooos!
Muzica intra imediat in heavy rotation si devine miere si otrava care
se scurg dinspre boxe inspre urechile pregatite pentru orice si totusi
surprinse mereu. Toxina boxulinica. 
In dimineata in care m-am trezit cu falfaitul in urechi, mi-a explicat pe loc motivul: e de la altitudine, ca tu esti mereu cu capul in nori
Iar cand m-am intors cu o diploma de la un curs, s-a minunat cat pot fi
de "diplomata". Atunci m-am gandit ca as fi preferat sa fiu eclera, dar
tot ea m-a convins ca nu e buna dorinta asta, pentru a fi ecler ai
nevoie de filling-feeling, iar eu atunci aveam alte treburi, care nu
suportau amanare. Fillingul cu feeling stie sa puna piedici perfecte,
caderea e placuta, adevarat, dar pana te ridici, pana te dumiresti pe
unde te afli, vin aia din urma.
Poate ca uneori ne doare in piept pentru ca
ne strange viata in brate, protector, mi-a zis in alta zi campul meu cu
viorele. Era ziua cu ekg agatat la rever.
– Da, copilut, doare, doare tare si ceea ce ar trebui sa ne faca fericiti. Nu raneste, dar doare.
Apoi, firesc, vorbim despre rani:
Nu e ironic ca ni le aratam doar celor care
tin la noi si care credem ca nu ne vor rani, dar ajungem sa ii ranim pe
ei? Si ei fug, pentru ca nu mai pot duce, iar noi sfarsim suferind ca
i-am pierdut.
– Ca sa nu ii piarda pe cei dragi, unii ajung sa
presteze si in fata lor aceleasi clovnerii, punandu-si mastile de
strada, masti menite a fi aratate doar strainilor. De teama sa nu-i
piarda pe cei dragi, unii ii transforma in straini.
Uneori iti vine sa cauti oameni carora sa nu
le pese de tine si care sa te asculte fara niciun risc. Dar ce rost ar
avea sa le vorbesti, daca nu le pasa ?
 
Cand obosim de paradoxuri, mai tacem, mai umplem
goluri nepericuloase, ne mai cumparam ceva nou, ne mai uimim cu o
piesa, cu un citat dintr-o carte. Uimirea nu e insa decat startul unui
nou sir de intrebari, de teorii, de paradoxuri. De la o gluma despre
cafeaua mocca ajungem la victime:
– Exista victime devenite agresori si mai exista…
victime si atat. La cei din prima categorie deplang victima, dar il
urasc pe agresor.
Pana la urma le gasim o scuza chinuitilor care
bantuie doar neintentionat, ajungem la concluzia ca toti suntem mai
mult sau mai putin suferinzi, iar cine nu recunoaste ala e, si devenim
din nou minunat de superficiale. Apropo, ce rau imi pare ca nu mi-am
cumparat si pantalonii aia negri. Data viitoare… 

 

11 responses to “Pe campul cu viorele

  1. insemnarea asta pare decupata dintr-un timp suspendat undeva intre trecut si prezent.
    are o usoara mireasma de obiect vechi si pretios, scos zilnic la soare, dar degraba ascuns de priviri straine ori indiscrete.

    imi place mult de tot cimpul tau cu viorele. imi trezeste nostalgia cimpurilor din adolescenta.

  2. Asa si este. Si in timpul ala (tot mic, cum altfel?) pot sa-mi iau campii, sa bat campii, sa caut floricele pe campii. Si sa nu le adun, ca sa nu moara, nu, Papadio?

  3. da, colectionara de flori vii, ai dreptate.
    si astfel, timpmic devine pretios si rar.

  4. Ciclic ma intorc de pe blogul tau. Papadii, viorele, timpimici si alte flori pretioase, i.a.d.a.s.d.c.s.n.v. cum am stabilit.😀

  5. Exista oameni-caleidoscop, in care oamenii-cioburi devin arta. Exista gradinari care sadesc bine in rau, frumos in urat, liniste in zbateri. Exista poeti care scriu in oameni, din oameni…

    "We die rich with lovers and tribes, tastes we have swallowed, bodies we’ve entered and swum up like rivers, fears we’ve hidden in, like this wretched cave. I want all this marked on my body. We are the real countries, not the boundaries drawn on maps with the names of powerful men."

  6. Black and blue
    And who knows which is which and who is who.
    Up and down.
    But in the end it’s only round and round.

    Ce minima mare!🙂

  7. Blue touches blue,
    Touches black, then expands
    All the tears and the years
    In the palm of my hand…

  8. Frumos! Frumoase fete! Frumoase campuri!
    Fields of gold…

  9. Merge netul ca o turma de melci anesteziati, asa ca n-am reusit sa intru pe You Tube, dar pastrez piesa pentru cafeaua de dimineata. Si promit ca dau la schimb ceva ce va naste alte paradoxuri.🙂

    Tripticule, sa nu bati campurile, doar campii ai voie. Si chiar datoria!🙂

  10. As putea sa te cunosc? Mi-e dor de oameni ca tine.

  11. Tot asa imi spun si eu uneori, cand ma uit in oglinda: as putea sa te cunosc?

    Si daca e doar un morman de vorbe?🙂

    Bine ai venit, Ina.

Lasă un răspuns

