In somn

 

In somn sunt nesabuita,
imbratisez, lovesc, musc sau spun. Nu-mi place sa fiu nesabuita pe
termen lung.
Daca esti treaz, ai grija ce ma intrebi.
 
Mama sapunului isi mama penelului. Pe cine avem noi in gasca!
Si pe mai cine, Umm?
Pe tine.
 
Ce nu mai pot eu?
Ce nu mai poti, Umm?
Prea multe carti, prea multe pe care nu le-am citit. Si acum trebuie sa le citesc in viteza, in viteza. Si filme.
 
Nu le-am aratat nimic. Atata timp nu le-am aratat nimic. Iar acum,
daca le-am aratat foaia, or sa ma copieze. Ce spui, Antilupule?
 
…..
 
Cel mai des zic ca nu, nu vreau, lasa-ma. Cu cine te tot lupti tu
acolo, femeie, ma intreaba. N-am nici habar, nici traume din copilarie.
Na-na-ul de la parinti a fost in limitele normalului si doar in caz de
forta majora. Aduceam animale in casa, aveam voie, apoi oameni, care
sunt tot un fel de animale, dar mai putin dragalase. Nu m-au agresat
copiii mai mari si mai rai, doar profesoara de istorie, intr-a 11-a,
cand m-a pus sa dau lucrare singura, dupa ce m-a gasit dansand tango pe
catedra cu Popovici, de la B, si cea de chimie, care m-a prins
crosetand un inceput de fular in ora si m-a dat afara, in frig si
troiene, sa fac oameni de zapada pana se suna de iesire. N-am iubit
fara speranta si nu mi-am scrijelit nicio vena, doar fruntea, dar asta
e din alta poveste. Nu m-am trezit niciodata plangand, doar intr-o singura noapte m-am trezit razand. Am ras si dupa aceea, pret de zece minute,
visasem ca am intrat cu masina pe un drum de tara, intesat cu oi si
gaste, care s-au urcat pe capota. Ma chinuiam sa vad drumul printre
fundurile a doua oi, era al naibii de hazliu atunci, am plans de ras
pana mi-a trecut somnul de tot, apoi nu mi s-a mai parut atat de
amuzant.
 
Si foarte, foarte des, cand adorm in living, ma ridic intr-un cot si intreb: ce?

Chiar, ce?

12 responses to “In somn

  1. Ai fost un copil fericit, Umm. Si eu stiu multi parinti carora le-ar prinde bine mica lectie despre na-na: "in limitele normalului si doar in caz de forta majora":)
    Ar putea dormi linistiti, fara grija viselor copiilor lor.

  2. Oare, uneori nu este pacat sa nu fim nesabuiti, tangoul sa ramana doar o amintire adolescentina, iar omul de zapada cu ochii de taciune sa ne priveasca,asa,de-a stramba sa facem ceva ce nu se face?
    Tangoul, sa dansam tangoul pe catedre pana la batranete(bine pi Popovici il mai schimbam) 🙂

  3. Am fost, ma Lali, dar sa nu crezi ca nu m-am simtit si eu cea mai neinteleasa fiinta de pe pamant sau ca n-am scris si eu in carnetelele secrete rautati despre parinti. Carnetelele mi-au fost evident descoperite de mama si corectate cu rosu.😀

    Uneori, Bebitzule, uneori e pacat. Nesabuinta mica nu rastoarna carul mare, ci ii taie partie.

    Sa dansam, da-l incolo pe Popovici, ca s-a facut un afacerist plicticos, adoarme la talk-show si-l viseaza pe eroul Becali in loc sa-i viseze mioritele cocotate pe parbriz.
    Si daca tot se anunta o iarna friguroasa, hai sa invatam sa dansam cu oamenii de zapada si cu ursii (bi)polari.🙂

  4. vai! si tu cu ursii?🙂

  5. :))
    Ursi si urse. Bipolari toti.

  6. Eram foooarte trez cand te-am pus
    la noul Top! Iara cap de afis, Ummo-Umma! Esti (o) primaDonna…

  7. tare frumos mai scrii, ummo🙂

  8. Pai da, de fapt eu protejez oamenii de mine si de adevarurile mele nesabuite, de-aia nu ma duc la culcare de bunavoie. :))
    Tzop-tzop in top? Sper sa nu adorm acolo si sa incep sa spun prostii descatusate. :))
    Huguim Ratonul!

    Ing, incet-incet, portretul robot capata contur. Poate iese vreun Robocop tango-istic pana la u(r)mma.🙂

    Shali, tu esti, disparuto? Ma bucur ca te "vad" si astept sa te re-citesc.🙂

  9. Umma, deduc eu ca e periculos
    sa doarma omul langa tine; daca spui tot-tot, si dupa asta, trebuie sa-l omori ca sa nu spuna mai departe?:)

    Cat despre carti, parerea mea umila:
    citim prea mult; de parca in noi insine
    nu ar fi atatea fictiuni de trait…

    Am si eu pe cineva care ziua
    sta botos, dar botos incurabil,
    si in somn rade , rade cu pofta, desi are numa cosmaruri! Ce ti-e si cu sufletele astea (ne)descatusate…

  10. Ciorapei verzi, fustita rosie, un pas inainte, doi inapoi, caracatite, (ne)cuvinte. Aproape tango🙂

  11. Şşşşşt! Nu întreba… Nu trezi Răspunsul, cu ochii lui de Meduză şi ghiarele lui de lumină… Dormi…

Lasă un răspuns

