Untitled.08

, sub mine gandurile tac.

Stau pe ganduri, stau pe ganduri in acelasi fel in care as dansa pe o sarma, cu o vrabie odihnind pe clavicula.
O sa vina iarasi noiembrie, te si miri de unde atatea noiembrii. Si-o sa-mi adun margelele pe aceeasi ata: pacea, cotul, uterul, cartea cu adevaruri, ekg-ul, sms-ul, amr-ul, pedala de acceleratie, prietena blonda, roscata, desteptul, inaltul.
M-am dat cu scaunul si mi-am rupt in doua hartia cu ekg-ul, n-am vrut, era perfect, asa a spus doctorul. Dar eu tot am vazut moartea dand tarcoale, mi-a intrat in obraji cu schije inghetate, mi-a infundat cosul pieptului, mi-a amortit fruntea. Dincolo de frica era ingrijorarea ca ma vor imbraca urat. Si prietena mea care moare zilnic imi spune ca i-a rugat pe ai ei sa-i puna sutienul cu buretei. Si prietenul meu care moare de-o viata nu vrea costum, ci tricoul cu pink floyd si blugii aia drepti.
Ce, crezi ca asta-i literatura? Ntz. E doar o alta minciuna, un balon de sapun scump. Cu parfum de carburant, cu parfum de carburant, s-a blocat computerul. Apas pe restart ca si cum i-as baga unghia in gat, stiind ca il mai omor o data cu fiecare luat de la capat. Computerul, de el ziceam. Nu e literatura, e un balon. Un balon pe care il pot sparge oricand, trebuie doar sa-mi las unghiile sa creasca. Si cred ca tocmai de-aia le rontai, sa nu fiu tentata sa-mi infig in el gheara data cu oja scarbos de rosie.
Acum stau in cumpana, vezi? Cumpana inseamna preocupare pentru echilibru. Balonul legat de picior are o fereastra pe burta. In fereastra ranjeste un emoticon. In emoticon… nu, n-am sa las piciorul jos, nu inca, n-am sa las unghiile sa creasca, nu inca… Daca ar fi literatura, ne-am mai putea odihni uneori, pentru ca acolo, in carti, personajele traiesc si dupa ce mor, nu-i asa?

32 responses to “Untitled.08

  1. asta-i umma ce-mi place mie!

  2. [ pe mine ma sperie orice interviu, chiar si dat de altii. dar ma bucura insemnarea asta mai mult decat orice interviu. u made my day😛 ]

  3. frumos scris… trist adevăr…

  4. da tarcoale…a naibii

  5. greu cu cumpana dupa ce faci ekg.
    😦

  6. Did, fiecare insemnare e de fapt un interviu, doar ca are mai putine explicatii.🙂 Multumesc.

    Rus, Shali, suntem niste mogaldete. Dar mergem inainte.🙂

  7. Lali, buna dimineata. Vezi ca ai gresit curba emoticonului.🙂

  8. umma umma… era perfect ekg-ul, dar tot o amintire dubioasa.. .a fost corect sa se duca si hirtia aia

    sa fii buna si tare in continuare. si sa scrii la fel de fain!

    🙂

  9. Adevarat, Andi, sa se duca, dara!
    Tare, dar nu batoasa!🙂 Multam.

  10. "Să nu crezi ce-ţi spun acum… să nu crezi ce auzi acum… să nu crezi nimic… iar ce simiţi, tu laşi în drum, în praf de amintire… să nu crezi nimic… în baloane de săpun… să nu crezi nimic…" (Iris) Sa rontaim unghiile, sa ne placa napolitanele si sa ne uitam la talk show-uri! Bunaoara pe realitatea Tv. Si sa nu credem nimic! Te admir Umma!

  11. mi-am luat de-o grija cu lucrurile astea si am stabilit de incinerare. nu rade, e pe bune. si mult mai simplu. nu mai vreau sa rasara din mine nimic. vreau sa fiu oriunde.🙂 brrr luna plina e vinovata🙂

    hai ca ma joc mai jos si de-a serioaselea.

  12. 🙂..

    iti dau un "a", ca acel ekg sa devina un akg. sau nu-ti dau nimic, dar iti iau, un "e", si asa am destuleee. si astfel, ramane kg. o simpla unitate d emasura.

  13. Personajele din carti traiesc pentru totdeauna. Iata o neconcordanta: personajele din romanele de fictiune nu au existat niciodata, insa vor trai vesnic.

    Ai scris foarte frumos aici. Ma bucur sa te citesc, mereu.

  14. "Un balon pe care il pot sparge oricand…" Exact asa sunt si personajele din carti. Nu traiesc pentru totdeauna! Poate atata timp cat "sa-mi las unghiile sa creasca". Apoi… nu ne ramane decat sa facem romane de groaza, politiste sau de fictiune. "In fereastra ranjeste un emoticon!!!". Si "Si prietena mea care moare zilnic"! In rest "E doar o alta minciuna, un balon de sapun scump". Iar eu "Stau pe ganduri, stau pe ganduri in acelasi fel…" Si "O sa vina iarasi noiembrie".
    Draga Umma, uite iar am facut un puzzle din textul tau! "Acum stau in cumpana… "

  15. A, as face si eu puzzle din tine, toate piesele ar fi "conform dicţionarului explicativ", dar "te-ai gândit că gândurile lor oricum nu sunt bune la nimic"? ca ei "i-a fost frică să se nască" ori ca el "e o insectă cu corp lung şi gros, cu antene lungi şi subţiri"? "În iarbă sunt atâtia insecte cu care ai putea să te joci", "dar ai ştiut că aşa va fi, ai ştiut că o să te doară"

    "Tu, cel care te uiţi la noi, schimbă canalul!"

  16. Nu schimbam canalul, ca am vazut crescand unghiile rosii….Asteptam compostare de baloane rotunde!

  17. Perm, asa vom renunta, pe rand, la toate literele. Vor ramane nonverbalele, emoticoanele, tastaturi pline de emoticoane.
    Cum poti sa te descurci cu atatea eeeeeuri?🙂

    Alma, mare adevar ai spus, poti fi oriunde numai daca nu rasare nimic din tine, daca nu ai radacini si roade. Nici asta nu suna prea bine, sa fii sterp… si atunci?

  18. El_Raton, sa faca fasss minciunile care ne dau aaaaripi?🙂

  19. Poate ca da, personajele din carti traiesc si dupa ce mor. Dar cartile mor.

    Poate ca literatura e un azil plin de personaje vii pe care nimeni nu le mai citeste, de care nimeni nu-si mai aduce aminte, dar oare prin ce difera de un cimitir?

  20. am inteles. sper sa fie lunga si sanatoasa analiza aia. ce cretin sunt, doar stiam ca mai auzisem undeva . o sa ma ignor pe viitor.

  21. Ba sa nu te ignori, ca-ti esti dator cu ce-i mai bun pentru tine. Si pe deasupra niste helas.🙂

  22. FAHRENHEIT 451 de Ray Bradbury, fiindca tot era vorba de literatura de fictiune si de renuntarea pe rand la toate literele. Un roman in care gasesti "un azil de personaje vii", "…literele. Vor ramane nonverbalele", "Dispar incetul cu incetul. Ca niste asimptote la moarte, asa. Si nu le boceste nimeni." Pentru ca "Apas pe restart …"
    "Dar eu tot am vazut moartea dand tarcoale". „Şi nici măcar nu încerc să-mi închipui cum am murit eu în tine.”
    Cartile ard si "Daca ar fi literatura, ne-am mai putea odihni uneori…".

  23. ce e ala ekg?? oricum, faini prieteni. traaiiiiti’

  24. A, noi, personajele, noi, oamenii, "suntem ornamentali, un tot! Formăm o grădină care place." Unii au diacritice, altii virgule, unii nu au nimic, iar altii cred ca au totul. Oricum, "menirea noastră e să stăm aici, în grădină, tot anul" si sa zambim. Daca nu mai zambim ("pentru că eu, de exemplu, nu am chef să zâmbesc încontinuu"), vine Gradinarul si ne decupeaza cu foarfecele tzac tzac. Nu, nu e o pedeapsa, ci o reparatie, asa zice el. Mentenanta. Cine se incapataneaza primeste cartonas rosu, ekg, tnt, otv. Trebuie sa "creăm o ambianţă frumoasă", dada, intelege, si tu, si eu, si toti acei "omuleţi care seamănă cu tine, statuete palide care seamănă cu mine, sulitaşi, fântâni arteziene, zeităţi, broscuţe, păsări, crocodili".

    🙂 Uite, am zambit!

    Viciu fara dungulite, ekg-ul e o analiza a motorasului aluia din piept care ne face sa… si sa…🙂 Electrocardiograma. Ea e intotdeauna perfecta atunci cand "traiiiiim"!🙂

  25. 🙂 Da. Literatura – un azil de personaje vii, pe care nimeni nu le mai stie.

    Dar cartile nu mor. Dispar incetul cu incetul. Ca niste asimptote la moarte, asa. Si nu le boceste nimeni.

  26. nepericuloase da, ca au numai cateva e-grame … pe imima…siii mai nepericuloase, ca imima e cu sufletul si fac tabara comuna🙂

  27. Cît timp vine şi pleacă, nu cred că-i bai. Bai e cînd vine şi nu mai pleacă.
    Bunica zicea: "A venit Sfînta Maria – a venit toamna". A venit ekg-ul – a venit şi… (acoperă-ţi sufletul cu ceva!)
    şi dă tîrcoale…
    Căci cele trei reguli ale Jocului ("Arză-l-ar focul!") cu balonul sînt mereu aceleaşi:
    1. Nu se poate cîştiga
    2. Nu se poate face remiză
    3. Nu se poate ieşi din joc

    În anmintirea-i (personajele-i trăiesc şi după ce el a plecat) voi scoate DVD-ul primit de la tine şi voi privi iar jocul de şah al Cavalerului Cruciat…
    (Trăiesc. Trăiesc atîta timp cît e cineva care să le privească, să le "citească". Şi cînd nu mai e nimeni s-o facă, trăiesc aşteptînd, cum au aşteptat Ghilgameş şi Enkidu, răbdători, sute, mii de ani, pînă să ajungă să-mi bucure mie copilăria.)

    Nu contează cum va fi îmbrăcată cochilia în cîrpe – ştii bine. Orbitoarele-ţi haine de cuvinte îţi vor fi de ajuns. Trusssssssst me…

  28. Ce frumos mi-ai scris, vrei niste stelute? :))

    Multumesc, Regalule.

  29. Colt in goana, iMima e inima, dupa ce-a jucat mima cu brainul. Sau e-mima – ceea ce facem noi, joaca virtuala, cu inimile ascunse dupa cuvinte.🙂

  30. diferenta intre ekg si eeg sta in numarul de ventuze. si la eeg par mai extraterestre. oare intre imima si cap, diferenta sta tot in ventuze?

  31. :))
    Eu acum ma gandesc la ventuza = pup apasat. Poti sa pui ventuza pe frunte, e nepericuloasa, dar pe… inima?

Lasă un răspuns

