Ape, muzica, drumuri (Stufstock 2007)

S-a restartat saptamana, e deja marti. O fuga in Vama veche, ce murdara e marea, nimic nu se vede prin ea. M-am invatat prost, cu limpezimi, cu binele si frumosul ne obisnuim rapid, ajungem sa credem ca ni se cuvin. Strambam din nas daca trebuie sa ne desprindem. Viata e nedreapta, buda jegoasa, iar musca enervanta. Bleah. O raita prin Bulgaria, valurile tot incarcate cu nisip si aici. Si m-am intrebat, stiind ca nimeni nu poate sa le aiba pe toate: ce-ai alege intre apa clara, dar cu pietre colturoase, care inteapa cand calci si impung cand te asezi la plaja, si apa tulbure, cu nisip fin la capat? Posibilitatea alegerii mi-a arunncat cat colo angoasele. Daca poti inca sa optezi, esti viu. Deci pana la urma da cu plus, iar daca nu, facem niscaiva artificii de calcul.
 
Am lipsit de la Stufstock in ziua in care a cantat Vladut, nici la televizor nu m-am uitat, dar am inteles ca s-a facut spectacol. Am ajuns totusi la timp pentru Dandy Warhols, Kumm si Travka. Din pacate si pentru Phoenix. Nu ca nu ar fi facut treaba buna, dar aroganta lui Covaci frizeaza… sa nu zic cuvantul. Cand toate trupele stiu dinainte cat timp au la dispozitie pentru a-si face show-ul, cand bis-urile nu trebuie sa insemne decat maxim doua minute de plecaciuni si acorduri, domnul Covaci a "uitat" ca se "reproduce" intr-un festival, nu intr-un concert Phoenix la Sala Palatului, si, in ciuda raguselii, in ciuda faptului ca Marina Park nu era populat numai de fanii sai, a lungit peste masura reprezentatia, la fel ca si anul trecut, doar asa, pentru ca isi permite. Demonstratie de orgoliu si putere, dar mai ales de dispret fata de celelalte trupe care urmau la rand. Da, e vorba de "granzii" de la Phoenix, da, au avut cei mai multi spectatori, dar, oricat ai fi de mare, odata ce ai semnat un contract, accepti implicit si un regulament. Sa mai pomenesc de regulile nescrise ale bunului simt? Ntz.
 
La americanii de la Dandy Warhols (trupa asta m-a cucerit mai cu seama datorita jocului de cuvinte din nume)  am prins loc in fata, desi fata imi era cam luata de niste boxe, asa ca a trebuit sa ma oarecum contorsionez pentru a filma o piesa. Si cand eram bucuroasa ca am reusit, numai ce ma bate cineva pe umar si imi striga cu o voce isterica drept in camera: Lasa mana jos, ca nu vad nimic! Pai e frumos, ii raspund eu, sa-mi strici inregistrarea? Acum, iti dai seama, o sa filmez alta piesa si iarasi n-ai sa vezi de mana mea . Sunt mica de statura, sunt mica de statura, tipa bondoaca, si nu vad nimic, daca tot faci poze.  Da, bine, si eu am avut otita pe vremuri, n-ar trebui sa mai strige astia atat, ca ma deranjeaza. Mai taceti, ma, cu muzica voastra, ca poate unii vor sa doarma.
 
So I am alone but adored
By a hundred thousand more
Then I said when you were the last (high)
And I have known love
Like a whore
From at least ten thousand more
Then I swore when you were the last –

When you were the last high…

 

 

Bis-ul, extrem de scurt, spre deosebire de al Phoenix-ilor, a fost executat gratios de Zia McCabe, singura prezenta feminina din trupa. Ea a marturisit ca i-a placut sa inoate goala in Marea Neagra si a cantat un cantecel in maniera Marilyn Monroe, spre bucuria barbatilor prezenti.
 
 
 
La Kumm eram undeva, in spate, la o terasa, unde redescoperisem savoarea romaneasca a castraveciorilor murati, cu mici si cartofi prajiti, ce atatea caracatite? Cand a inceput 1000 de chipuri, am facut slalom printre pahare de bere si trupuri adormite… am zis eu ca unii vor sa doarma? Dar nu parea sa-i deranjeze muzica. Nici pamantul rece. Nu parea sa-i deranjeze nimic, de fapt. Nu pot sa ating cuvintele ce-ncet se sting. Nu pot fi altul decat sunt, ma inspaimant. Suntem toti o apa si-un pamant. Piesa asta are ceva cu mine, mi se face pielea ca de gaina de fiecare data cand o ascult.
 
Italienii de la Klimt 1918 (numele trupei face referire la anul mortii pictorului Gustav Klimt) mi-au placut si ei, nu mai auzisem de trupa asta. De urmarit.
 
Fanii Travka au asteptat cuminti langa scena pe care avea sa cante preferata lor. Din nou s-au stiut versurile, din nou s-a scandat indelung numele trupei, dupa ce s-a terminat recitalul. A fost o demonstratie a fanilor, un mesaj catre organizatori, catre tvr, catre restul oamenilor de pe campul din Vama veche. Travka, una dintre putinele trupe care suna mult mai bine in concert decat in studio, merita cu siguranta mai multa promovare.  George a fost in forma maxima, iarasi s-a intrebat lumea de unde vine ditamai vocea, Mizdan, cu niste buze pictate pe piept, a topait mai putin, Misha s-a cam ascuns dupa boxe, dar a reusit sa isi invinga durerea de cap care i se activeaza inainte de fiecare concert, Alexei, imperturbabil si leonin, a facut ce stie el mai bine: a cantat, iar Cristi, dezlantuit, s-a iubit din nou cu tobele. Viorel Grecu, "ziarist de muzica" si fan, zicea ca lui i s-a parut cel mai bun recital Travka. Abia astept sa vad ce va scrie pe blogul lui, dupa ce va ajunge acasa. Deh, se deplaseaza mai greu, e un batranel de 63 de ani, la urma urmei. :))
 
Ce-ai face daca intr-o zi ti-as lua capul in maini si ti-as striga in ureche cu buzele lui: gangul meu preferat este viata ta…  

Bondoaca deranjata de mana mea la Dandy Warhols se poate considera razbunata. La Travka am nimerit chiar in spatele celei mai inalte femei pe care am vazut-o vreodata la un concert. Si cred ca si cea mai zbuciumata. Cum gaseam si eu un unghi din care sa pot filma scena, rockerita gigantica ba isi arunca pletele in cele patru zari, ba imi tragea cate un fund in stomac, ba isi flutura mainile in aer, pe deasupra capetelor tuturor. Dar n-am batut-o pe umar, nu, m-am strecurat printre coatele ei, am strans din dinti cand imi tragea cate una si gata.  Imi pare rau ca "Vreau sa simt Praga" s-a tras prost, mi se cam dusese acumulatorul.
 
Si cam asta a fost cu vara mea muzicala de anul asta. A inceput devreme, in aprilie, la Praga, cu Waters, a continuat cu Robert Plant, Rolling Stones si Stufstock. Am ratat B’estivalul, Jethro Tull-ul de la Sibiu (dar i-am vazut la Sala Palatului, acum cativa ani), i-am ratat pe Ian Garbarek si Tori Amos… dar, nu-i asa, nu le poti avea pe toate. Urmeaza colectia toamna-iarna, sper sa reusesc sa ajung la Muse si, promit, incerc in continuare sa induplec Universul sa-i aduca in Romania pe U2, Bjork, David Gilmour, David Bowie, Peter Gabriel si RHCP.
 
 
 
 

     

35 responses to “Ape, muzica, drumuri (Stufstock 2007)

  1. vamaai vrut vama ai avut na. deh, parcanustiai ca mustele trag la pepene. ntz ntz

  2. Ai cautat partea muscaroasa a insemnarii… ntz ntz ntz. Uite ce frumos a fost in rest.😀

  3. Faaaain de Umma🙂
    Noi inca asteptam poze… stii, da?🙂
    Poate ne vedem la Muse }}{{

  4. Si poze? Pe langa filmuletele pe care le-am facut in diverse pozitii de contorsionist? :))

    Poate ne vedem, dada!

  5. ummaigumma😛 pe langa muste am citit si de covaci :))

    ….

    am sters ca o luam pe miriste. cut cut

  6. El era pepenele? Te ‘nerveaza si pe tine, deci. Burta-verde si necomestibila, un soi de pepene de care nu trebuie sa te apropii… ai,ai, ce miriste mare. :))

  7. frumoasa vara ta cu muzici🙂

  8. Frumoasa rau, dar prea scurta.🙂

  9. subscriu si eu petitiei catre Univers. si tot la fel, cu U2 cap de lista!

  10. Mai bine sa facem un cor. Mai stiu eu vreo doua blogerite care n-ar zice nu.🙂

  11. de impresar aveti nevoie?🙂

  12. Pana la Univers te mananca impresarii. Deci nu! Treci mataluta la munca, la vocalize! :))

  13. Nu ma dau si nu ma las! Munciti voi si castig eu. Sunt sigura ca veniti cu caciula in mana sa va impresariez dupa ce-mi vedeti talentele de negociator.

  14. Dovada, dovada! Ia negociaza tu intai o prada mai usoara, poate ne convingi. Sa zicem… Blackfield. :))

  15. si dimineata in autogara se vindea un castravet murat la 10.000 ( nu auzisera de roni)
    si apa era limpede, trebuia doar putina imaginatie sa iti vezi degetele de la picioare

    deci tu erai tipa aia bondoacA care in loc sa se bucure tasnea cu mana din public si filma

    "nu le furai sufletul, ti-l terfeleai pe al tau" se striga in culise :-s

    uneori nu imi plac piesele astea

  16. Eu eram TOATE mainile, ma bucuram din varful lor. Tu cine erai? Cred ca purtai sutien, ca nu te-am recunoscut.

  17. Umma bondoaca! :)))))

  18. da ummo, te dedublai? tusi filmai iti si strigaiincamera? :)) sa se mai zica ca eu citesc superficial😛
    io zic ca rasputinica avea sutien tocmai ca stia ca esti TOATE mainile si na…:))

    cum ti-au deturnat raii insmenarea.

    ps. la cat de terfelit am eusufletul insemana ca la anu ma vedeti la decernarea oscarurilor :))

  19. Artano, recunosc! Eram si eu de-a dreptul bondoaca pe langa uriasa de la Travka. Dar la Dandy Warhols, ce, nu eram si eu Gulivera? Ba eram.

    Da, Perm, niste rai si niste cititori superficiali si egoisti. Numai castraveciorii le capteaza atentia.😦

    La Oscarurile de la anul sa-mi faci cu mana, io pac! fac poza (vin din timp, sa fiu sigura ca prind loc in primul rand) si p’orma vin si ma dau mare pe blog.

  20. daca tu zici ca un cor i-ar aduce pe U2 sa ii vaza si ochiu’ meu, apoi atunci…. mamemimomuuuuuuuuu mamemimomumamemimomumamemimomuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (ce vaca sunt… muuuuuuuuuuuuuuuuu)

  21. :))) Esti crimi-mi-minala, Lullaby.

  22. Bine ca de filmulete nu zice nimeni ca ce frumoase sunt si ca ce putin mi-a tremurat mana, desi dujjmanii Bondoci si Guliveri mi-au pus obstacole-n demers.😦
    :))

  23. ce frumoase sunt filmuleteleeeeee parca le-a filmat un profesionist, domle’! da’ pe bune sarumanaaaaaaaaaa ca m-ai dus si pe mine pentru cateva minute in vama…….. uof!

  24. Asa da, multumesc ca ai zis frumos de filmulete. Alte fete ar fi folosit pozitiile alea in alte scopuri, da’ io nu! Totul pentru binele blogosferei! :))

  25. Vai ce tema grea mi-ai dat! Nu ma descurc, nu ma descurc! am inceput sa fac vocalize.🙂

  26. garbarek? *isi sufla ea nasu’ si-si sterse lacrimile* unde?

    da’ nu-i asa ca or sa vina U2?😀

  27. Foarte frumoase filmuletele, mai bondocel, ca ce nu ti-a tremurat mana, nici nu mai zic :)))
    Te-ai urcat pe caracatita sa poti filma? Bondocela ce esti! :))

  28. ce-au, mah, toti cu tine de te fac bondoaca??? de unde ati scos-o fratilor? bai neatenti mai sunteti! umma este cea mai proportionata, nici prea ‘nalta, nici prea scunda, e numa… bine😛 nu stiti, bah sa cititi!😛
    :))))

  29. Uite, mai, ce te apara lumea, asta e de bine, bine😀 Bondocelaki am vrut sa zic :))
    Sa ma ierti, asta e, daca nu iti pui poza potrivita. Ia, airbag-ul la avatar:))
    =====O=====

  30. super fain! veau si eu la maeeeee

  31. April(sea – asa, sa nu va mai confunde bloggerimea), a fost la Garana Jazz Festival, in iulie. N-am stiut, dar chiar daca as fi stiut, tot nu m-as fi putut duce.
    Despre U2 am promis, nu? Stai sa vezi. :))

    Ing, ce ma dai de gol acum? Am avut noroc cu mainile alea multe de caracatita, care au fluturat in locul meu, ca eu, Bondocelaki, nu vedeam decat genunchi. :))

    Lullaby, uite cum stie ea adevarul, ma…😀 Printre randuri, printre randuri!

  32. Alma, sa te invat teleportarea de urgenta? Dar trebuie sa-ti asumi riscul sa-ti ramana niscaiva organe pe acolo. De exemplu inima.🙂

  33. 🙂 Deocamdata avem un grup vocal neinstrumental. Avem nevoie urgent de un tobosar.

  34. deci…unele contracte sunt facute pentru a fi incalcate..ma refer la Covaci aici…
    si daca te atrage o trupa doar pentru numele ei, atunci e grav
    🙂
    numai bine!

Lasă un răspuns

