Insulated

Ce cauti pe net, daca esti in vacanta? Imi era dor de ecran. Am evadat putin. Pai cum? Oamenii evadeaza in vacanta, nu din vacanta. Eh, unii mai evadeaza si din evadare, de exemplu eu. Impacam placutul cu dependenta. Si cu intoarcerea acasa, trop-trop, asa trec timpurile. Avion cu motor, ia-ma si pe mine si du-ma la casuta mea cu etaje si cismea, dar si cu vecinul in chiloti tetra care face deliciul diminetilor balconistice. Pame sto spiti, vocea interioara pe repeat, sa mergem, sa mergem, vom lupta iarasi cu monstrii domestici si cu teama de zbor, hei, Comandante, hei, Andi, Zzburatorilor, puneti o vorba buna la patronul inaripatelor cu motor, spuneti-le golurilor de aer sa vorbeasca in soapta. Dusmanii sa-si bage degetutele in urechi, ca sa nu ma prabusesc drept in capul lor. Aproape ca mi-au ajuns si tigarile, iar pe fundul valizei am gasit un plic de zahar pe care scrie Franz Kafka. Deasupra punem caracatitele, delfinii, apoi magarusul, gaiduraki, ce-mi place cum suna, straturi-straturi, asa suntem, val peste val, aventura dupa aventura, ochii de oameni vad suprafete, ultimul strat, dar si stratul din mijloc a fost odata deasupra, cine s-a aflat acolo il stie, dar pe primul si-l aminteste cineva?
Aproape ca nu m-am mai sufocat, am reusit sa nu inghit niciun Claritine, credeam ca nu voi suporta aerul umed si sarat atata timp, credeam ca ma vor strange malurile, marginile, insula e un lift mai mare, care te urca spre cer si te coboara in lumi unduitoare, dar e si claustru, deci te poate lovi claustrofobia daca ai timp sa te gandesti. Pentru unii e Acasa, dar ei au barci si harpoane si un port cu feriboturi uriase, langa care pot visa ca intr-o zi, dupa ce-si vor fi facut datoria, vor putea fugi in Brazilia. Datoria, responsabilitatea… pe insule notiunile au alta incarcatura decat pe continent. Cu cat e insula mai mica, datoriile sunt mai mari. Stradutele sunt putine si e dificil sa fugi spre altele noi, nu-ti ajung pantofii buni si rezistenti, de firma, iti trebuie aripi,  vasle… Si pentru ca nevoia de fuga exista, alergarea se face in jurul casei. O tura, inca o tura, ia sa-mi mai asez un gard in drum, un obstacol, ia sa-l depasesc. Feribotul spre Brazilia e in port. A, tocmai a plecat. Fara mine, de data asta. Nu aveam loc de turisti, ei mereu vin si pleaca, dar eu stiu ca intr-o zi, intr-o zi…
Am fost si eu pe stradute, strada cu petreceri, strada cu pietre, strada cu caracatite, strada cu ospitalitate, strada cu David Gilmour, strada cu lanturi de "monumente", unde am profitat de perioada de reduceri, strada cu apus, strada cu apa limpede, strada cu fluturi, strada cu ziua mea, strada cu poezie, strada cu prajituri, strada cu prietenie, strada cu vorbe in noapte, strada cu infiorari, strada cu motociclisti, strada cu inotatori, strada cu regi si regine, strada cu portocale… Acum ma intorc la strazile mele, fara fructe de mare si fara mihanaki. Ela, ela, haide, haide… efharisto, multumesc pentru tot.
 
 

12 responses to “Insulated

  1. aaaaaaa! se intorc (u)omii acasa🙂

  2. Chemarea asfaltului patriei.🙂

  3. sa inteleg c/ai gasit un culoar linistit?sau l/ai ametit pe bietul comandant?:D

  4. Comandantii n-au voie sa ameteasca, doar sa viseze.🙂
    Dar am induplecat un fluture din padurea cu petaloudes sa se desprinda de pe coaja copacului si sa evadeze si el putin…🙂

  5. wawww! ce frumos stii dumneata sa prezinti turbulentele:D

  6. Pai ce rezolvam daca ne plangem? Nu-i mai bine sa le transformam in poezie?😀

  7. Pe cite stradute te-au purtat pasii, fosta evadata din evadare ce-mi esti:)
    Toate-toate stradutele tale imi plac. Pot chiar sa spun ca batem cu piciorul aceleasi asfalturi. Nu-i de mirare ca ne-am intilnit.

  8. Si pasii, si bratele.😀
    Asfaltul din care cresc papadii.🙂

  9. "strada cu ziua mea"? ce frumooooooos! La multi ani!

  10. Multumesc, multumesc.🙂

  11. Wilco, turnule de control, am vorbit cu norii sa se dea la o parte, golurile sa se umple. Vezi ca ai venit si pe strada mea wiTchereaso.

  12. Hihihi, stiam eu ca pot sa ma bizzui pe tine. Multumesc, uite, si delfinii iti canta-n cor.

    Dada, si pe strada lui Comandante, care are pile la Eol.🙂

Lasă un răspuns

