Alteteme

Am gasit leapsa de la Aleahim intr-un moment in care voiam sa ma dedic unor provocari mai vechi. Am sa le amestec din nou in pagina, amestecurile imi definesc zilele astea ciudate, furtunos-insorite, cu somn putin si oameni multi, cu un dor deja desenat pe noii mei ochelari cu rame oranj.
Butonez insule grecesti, compar preturi si servicii, pe birou am o carticica albastra, cu o umbrela-sapca pe coperta. se numeste "Rimelari", perpendicular si alb, sta teapan numele lui Serban Foarta, are si cd. Deschid la pagina 111, dar nu, eu nu cred in coincidente, ci doar in chemari. Nu-i asa, Lali zburatoare si indepartatoare spre tara cea mare?
Cand ti-o fi, insule,
mai dor de insule,
traseaza-i, pe tabla,
cu dara neoabla,
insulei Creta,
conturul, cu creta.
[…]
insula Delos
urzeste-o din melos
placut lui Apollo;
iar mai incolo,
intoarce clepsidra
in insula Hydra
si-nchide, la numele
Paphos, volumele!
 
 
 
De la nongrata, am o alta tema pentru acasa, despre marcile care ma reprezinta. Asi, sunt doar niste no-name-uri: zambet, prietenie, stradute, noapte, pepene rosu, litere insirate, vorbe desirate…
 
Nu asa trebuia, nu? Trebuia sa spun ca-mi incep dimineata cu Jacobs verde si Kent 1, iar dupa ce reusesc sa deschid si al doilea ochi, ma duc spre sapunul Dove, spre gelul de baie Vichy si crema cu acelasi nume, apoi imi inghit spirulina de la Hofigal, iar peste zi, daca vreau sa pastrez ceva si nu-mi incape in buzunare si nici in sertare, fac click cu micul meu Minolta.  De Jolidon nu zic pe blog absolut nimic, dar cand stau mult la computer, daca nu uit, imi pun in ochi picaturi oftalmice lubrifiante Systane, care uite ca expira in septembrie. De sete beau apa plata Izvorul alb, in care imi dizolv tableta de calciu Sandoz de 500, de placere beau Pepsi Max si Carlsberg. Vinul nu-mi place, dar imi plac baschetii Converse. Intr-o zi o sa am un Porsche rosu, dar pana atunci ma strecor cu Citroenul printre camioane, biciclisti si maidanezi grabiti. Si nu mai stiu, ca la televizorul Sony nu ma mai uit (desi de curand am redescoperit savoarea lui "Midsomer Murders" de pe Hallmark), dar am o cana neagra, pe care scrie Roger Waters. Si mai am o broasca testoasa pe care nu scrie nimic si 100 000 de parfumuri dintre care il aleg tot pe D&G Light Blue inainte de a pleca hai-hui si de a incuia usa cu cheia Panda. Pai da, chiar m-am uitat ce e gravat pe ea, daca asta nu-i marca, atunci ce e? Ei, si tot privind in jur, mi-am dat seama ca iar s-a strans praf, sper ca nu s-a golit spray-ul Pronto.
 
Acum gata, ma intorc la marcile care ma reprezinta cu adevarat: zambet, stradute, prieteni, noapte, pepene rosu, litere insirate, vorbe desirate…
 
 
 
Fata Acadea (nu-mi place nick-ul sincerasisingura, asa ca n-am sa-i spun asa) ma pune sa scriu despre carti. Ce-as imprumuta, ce n-as imprumuta, ce as sau n-as recomanda, ce-as lua pe o insula pustie, ce-as scrie, ce n-as scrie, ce m-ar plictisi, ce as da copiilor mei… imi dau seama ca nu mai stiu ce as si ce n-as. Nici cu cartile, nici cu oamenii. Mi-ar fi usor sa raspund la intrebarile alea, sa scriu din nou despre Vonnegut si Joyce, despre Capote, Kafka si Exupery, despre Faulkner, Foarta, Mircea Ivanescu, Sabato si Llosa, despre Paler, Arghezi si chiar despre Rodica Ojog-Brasoveanu. Dar as minti. Pentru ca de fapt eu nu mai cred demult in literatura in forma ei traditionala, desi, paradoxal, sunt una dintre cele mai refractare la nou persoane pe care le cunosc. Mi-e mila de cartile cu litere plumbuite si coperte, cartile adunatoare de praf. Imi permit sa spun asta de aici, dintre cei trei pereti burdusiti de volume, pe care chiar nu stiu de ce continuu sa le pastrez pe meleagurile casei mele. Poate din comoditate, din lene. Poate ca sa am ce sa car in bagaje cand plec. Imi voi lua si in insule carti, apoi, cand va fi sa ma intorc, le voi lasa acolo si voi incerca sa-mi umplu gentile cu insule. Imi va ramane amintirea placuta a incercarii, nu a esecului.
Sinestezie.
 
Nu mai imprumut carti. Nici oameni. Raspunsul cu numarul taranilor morti in rascoala lui 1907 il stiu din liceu, 11 000. Tot atatia copii au fost jertfiti de Irod. Dar poate nu stiu eu bine, poate ca un grup de cercetatori americani a descoperit ca de fapt…
 
(Marie-Jeanne si Viciu, temele de la voi sunt mai grele, mai dureaza.)
 

 

16 responses to “Alteteme

  1. Mi-a fost dor sa te citesc.
    Imi place cum imi spui.Daca mi-ar da voie admin. mi-as schimba numele.
    Ti-ai gasit insula preferata? Ar fi bine daca ai avea nevoie doar de soare,apa si liniste,dar din pacate iti trebuie si Iacobs-ul,Kent-ul,Dove-ul,Minolta,Pepsi s.a.m.d. si sunt convinsa ca te-ai plictisi fara Kafka,Faulkner,Paler… :))

  2. Lasa, Acadeao, ca invat sa citesc (viitorul?) in Caracatite.🙂

    Ia incearca sa-l rogi frumos-frumos pe ADMIN, io cred despre el ca e bun si nerefuzator!😀

  3. apropos de nr taranilor din rascoala. cind am onorat leapsa nu-l mai stiam. la 2 zile dupa, am primit cu imprumut o carte si am dat exact de nr. taranilor :)) 11000, fireste, cum spuneam mai demult, lucrurile se inlantuie.
    sa mai zic ca-mi place si noul nume ales de nanasa Umma fetei sincere, ca singura si eu refuz sa o numesc🙂
    si deasemeni salitam revenirea.

    cu zimbete de week-end, ca astea-s pina la urechi🙂

  4. salutam nu salitam si da, confirm ca ADMIN e bun si nerefuzator, si eu metamorfozindu-ma din ceva de genul asdfslkj1234etc in aprilie, ce suna mai uman parca :)))

  5. Mai bine citeste viitorul in zambete dragalase,umma.

    Pupi,Aprilia.

  6. Umma,dar daca imi schimb numele in Acadeaua,trebuie sa dau de baut ,nasei?

  7. acadeao, bineinteles ca trebuie sa dai de baut, dar vezi si tu ce bauturi ieftine beau. :)) Coctailurile (cu tot cu ummbrellute) le aduc eu cand iti iau din mot(-a-mot).

    ApriliOazo, bine v-am regasit. De fapt, nici n-am plecat, m-au batut la cap niste oameni rai care cica trebuie sa mai si muncesc, nu numai sa scriu pe bloguri. Urat din partea lor, urat!😀

  8. Lasă că mai prost decît autorul rar poate citi cinva o poezie, (de coşmar era Sorescu şi nu departe Nichita)da’ mai e şi înregistrarea proastă, cu ecou, cu împiedicări… Tu o ascultaşi după ce-o puseşi?

  9. Of, da. Am uploadat-o de doo ori chiar. Dar e vocea sf a lui S.F., poate voia s-o asculte Domnu’. Sau Doamna.

    Iar autorul-eu citeste frumos, da?😀

  10. imi place.. cu ecou cu tot (exista si efecte de ecou pe care ,daca vrei, le poti aplica sunetelor; ce-i drept, atunci trebuie sa vrei :)si asta poate schimba perspectiva perceptiei)
    dar imi place !

    P.S.: donsoara aleahim

  11. Astea sunt ecouri si impiedicari vrute de destin.😀

    Do’nsoara, do’nsoara, dvs veniti de pe aleea_hymn.🙂

  12. UmmAlMeuDeSuflet,nici eu nu cred in coincidente. Doar in doruri ce apropie oamenii ca niste poduri peste spatiu si timp. Si mai cred in serbani care le rost(ui)esc de parca ne-ar locui sufletele.
    Hug.

    (Si mai cred, da, mai cred si in caracatite cu patru brate)

  13. Laaali, ce surpriza frumoasa!
    Caracatitele si-au lungit bratele, asta intra in programul lor artistic de vara.
    |__0__|
    | |

    :)) Asta-i o caracatita deghizata in elice.

  14. ummo… caracatitele au opt brate..na sa stii si tu…in schimbul lectiei de bio-zoologie (:P) vreau un pic de praf de pe cartile alea rascitite si vreo doi covrigi cu sare…(ca le-am uitat gustul)

  15. Vicios-omenesc…🙂

    Mamamia, aduc, aduc… gentile sunt mari, cum altfel as spera ca incape in ele vreo insula?🙂

  16. 🙂 umm, nummai unna

Lasă un răspuns

