ce zi e azi?

Chiar nu stiu, zau, poti sa ma minti ca e sambata si am sa te cred, nu pentru ca asa-mi convine, ci pentru ca imi e egal. Da, saptamana asta imi permit sa-mi fie indiferent ca altora le suna ceasul la sapte. Mie imi suna playlistul cand am chef, acum ascult Travis, am pus si-n mp3player o piesa, una frumoasa si simpla, pe care am invatat-o dupa doua ascultari. Dedicatie pentru a friend of mine, cu mentiunea ca mi s-au impaienjenit ochii. Ei, si ce?
Oh my friend
What a friend
I’d have thought you’d have stayed here till the end
I take a bow
Draw the crowd
We’re just words in the sand at high tide
 
Si chiar ca a venit vara, doar am fost si la mare. Baschetii i-am lasat acasa, marea asta nu m-ar fi primit decat desculta. Si ma mai duc, ma mai duc. Ma duc la mare in loc sa scriu pe blog. Blogul… Regalul a descoperit insemnari mai vechi si-mi scrie frumos la comentarii, sunt bune surprizele astea. El a stiut mereu ce sa-mi spuna, e mare lucru sa comunici fara incrancenare. Permafustul a spart gasca si-mi pare rau, acolo faceam si eu pe desteapta. El s-a retras in plina glorie, noi am ramas cu gloria descrescatoare. Mare lucru si asta, sa stii sa te retragi la timp. Anotul a inchis si el, poate asa-s barbatii. Dar lasa, ca doar stim ca nu ei duc lumea mai departe. Ei doar aprind beculetele, schimba prizele, arunca mere in intrerupator si ne duc pe noi in concediu cu 200 km/h, sa facem stop cardiac de frica si sa scape de noi. Fara ei am fi grase si linistite, dar ingrozitor de plictisite. La multi ani Anotului, nu mai stiu exact ziua, dar imi amintesc ca era prin zona asta, inainte de schimbarea de zodii.
Eu am facut numai lucruri bune: am inundat bucataria si am primit spaga un curcan. Curcanul ala nenorocit era cat pe ce sa-mi schimbe viata, mie mi-e frica de pasari si cand sunt vii, daramite cand sunt mortaciuni.  Cum sa nu-ti fie frica de capetele alea monstruoase? Asa ca l-am tinut pe curcan in sacosa pana a catadictist altcineva sa-l scoata, sa-i ia capul, sa-l puna intr-o punga si sa-l duca la pisici. L-am fiert pe urma in o mie de oale si era sa mor de scarba cand a trebuit sa-i scot betigasele alea din picioare. Cica asa-s pasarile mari, dar eu ce vina am?
Ah, ce insemnare mareata si plina de invataminte! Mai bine un cantecel. Tot Travis, dar daca piesa asta noua din mp3player nu are inca videoclip, sa fie Turn, ca tot am fredonat-o eu vreun an, iar Leul de Fran Healy e grozav si cand face flotari si e transpirat. Si pe urma ne infruptam din supa, racitura si friptura. De curcan, duh. Lali e invitata principala, pentru ca ea mi-a calauzit pasii bucataristici de data asta.
 
And what’s the moon?
A big balloon
We’ll never know unless we grow
There’s so much world outside the door
I want to sing
To sing my song
I want to live in a world where I’ll be strong
I want to live
I will survive
And I believe that it won’t be very long
If we turn, turn, turn, turn
And if we turn, turn, turn, turn
Then we might learn

24 responses to “ce zi e azi?

  1. sa-ti fie de bine marea dar si curcanul🙂. daca nu patesti ca mine, dar tu n-ai avut timp sa te imprietenesti cu el :))
    inainte de ’89 se organiza o data pe an o expozitie de pasari, cu tombola. eu, ca proaspat casatorita dar locuiam tot la ai mei. si mergem noi in primavara ceea la expozitie, pasaret de toate neamurile, gaini, gainoaie, curci, porumbei si alte zburatoare. si cum nu, participam si la tombola. pfiuu, noroc pe capul nostru, cistigasem un pui de curca. booon, ajungem acasa cu oratania dar mindri nevoie mare. deh, ne cistigasem si noi hrana pe o perioada. curcanul fu adoptat, transferat in balcon, dragalit, ingrasat, recuperat ca de 2 ori sari peste balcon de la etajul 1, dupa vro 3 luni vin de la munca, mama incalzita toata, imi puse farfuria in fata. ce-i asta? curcanul? ceee? pai curcanul? l-atiii taiaaat!!! ???!! pai viu nu se maninca. ahh!

    adevarul e ca n-am putut gusta nici o faramita din el. dar ai mei s-au lins pe degete.

  2. :))) Eu n-am castigat la tombola decat o pereche de dresuri de plasa, acum 1000 de ani, dar nu m-am imprietenit cu ei, ca mama a zis ca numai curvistinele poarta si mi i-a ascuns.
    Cum sa ma imprietenesc, Aprilio, cu mortaciunea? Mai ales ca avea si cap… brrrr. Dar cu gainile pe care le mai primeau ai mei de la tara ma imprieteneam, le hraneam cu malai si le… boceam cand ma intorceam de la scoala si le gaseam in oale.😦

  3. Mi-ai adus aminte de un curcan (cat un porc) primit cadou anu trecut de revelion, tot un fel de spaga recompensatorie :))Dupa ce mi-a intors stomacu pe dos in noaptea de rev,am mai facut o tentativa semi-reusita (nu-i mai suportam nici mirosul si parca nu se mai termina, al dracului, il banuiam la un moment dat ca se multiplica de unu singur prin congelator) restul l-am uitat in congelator pana la Paste cand a zburat in cosul de gunoi. Nu mai vreau creaturi d’alea nici moarte, nici vii prin bucataria mea.Carnal da, dar nu curcan.:D

  4. ma bucur sa aud de curcan🙂

    da-l naibii de blog, feel good… spuneai ca blogul e o cale de a te descarca… neglijarea lui e un semn bun in cazul asta!.. enjoy life, enjoy freedom

  5. Ing, uite cine ma intelege pe mine. Nici curcani, nici ratoi, nici gascani! Numai un cocos care face cafeaua buna dimineata!🙂

    Andutzu, mi-a mancat ficatii curcanoiul ala. Mort, dar mancacios. :))
    N-am zis ca blogul e o cale de a ma descarca, ci, dimpotriva, ca e o modalitate de a ma aduna. Nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa ma descarc aici.😀
    Libertate, daaa! Si se apropie si concertele alea!

  6. e frumos asa, sa te opresti in culmea gloriei

  7. Shali, frumos nu este, dar probabil ca e mai sanatos.

    asa-i si cu iubirile. Oamenii povestesc cu nostalgie despre iubirile frante si se cramponeaza de ele, isi spun ca daca ar fi continuat, ar fi fost si mai frumos. Dar ele tocmai de-aia raman frumoase, pentru ca s-au terminat inainte de a se transforma in rutina. Cati sunt totusi atat de puternici incat sa spuna stop la apogeu?

  8. Sa te opresti in culmea gloriei ?

    Care culme, care glorie ?

    Ah, v-am spus ca sunt si eu in vacanta ?
    Sunt Libeeeeeerrrrrrr…. dupa 8 ani am si eu vacantaaaaaaaaa……

    Sa bem,
    Sa ne veselim
    la curcani
    Sa nu ne gandim :))

  9. :)) Ce Darael zglobiu avem in seara asta! Sa-ti priasca vacanta, dom’ doctor! Si de-acum pana la iarna sa primim spagi numai buruieni, ca ele n-au oase si cap. :))

  10. Bietu glu-glu. Daca pasarile au cap nu le mai mananc. Imi amintesc cat de vulnerabil e omu in general :)) Asta daca se mai indoia cineva de facultatile mele mintale… da chiar, exista si masteruri mintale? Da doctorate?

    Cat despre perma si eu ii cam duc doru ca ma pierdeam citind noptile cand n-aveam somn, razand cu gura pana la urechi de ecuatiile lui cu 3 necunoscute🙂
    Da stiu io ca e cu bunghiu pa noi!
    Pupamm la umma }}{{

  11. Pulpele si pieptul de pasare imi amintesc cat de vulnerabila e femeia.
    Copitele de porci din galantar nu spun de ce imi amintesc, ca ie oameni si ei.😀

  12. :)Recunosc ca te-am oprit sa-l maltratezi inainte de a face macar o supa pe el. Bunica mea zicea ca cea mai buna supa e cea de curcan si tot ce m-a invatat ea a fost adevarat.

    Off, acuma cu broblemu`. Stiu ce spui. Tu ai fost suparata si cind m-am mutat eu de pe un blog pe altul, fara sa inchid, gindindu-te la comentariile noastre din locul parasit. Stiam ca asa va fi si acum. Dar se intoarce PermInchizatorSiRatacitor si atunci il punem noi sa plateasca toate supararile. Il pedepsim sa scrie cit mai mult:)

    Anotu mi-a promis un suc in septembrie. Daca nu uita de promisiune, il voi trage atunci de urechi. Daca vrei, il trag si pentru tine. Bine?
    🙂

  13. Pulpele si pieptul de pasare imi amintesc cat de vulnerabila e femeia
    😀😀😀😀😀😀😀
    Era o poezie faină… nunta’n codru? Citeam eu când eram mică… şi ţin minte doar că mireasa avea vizme galbene aduse de la … ceva cu Ţ.. şi că trece acceleratu la sfârşit! (fără legătură da când ai zis pulpe de pasăre aveam imaginea aia în cap)

    Cât despre copite… nu e vina lor. Aşa e ei🙂

    Mă duc să trag o găină de somn… că un pui nu-mi ajunge… deşi am să trag în final un ou.. de somn… cât somn încape într-un ou? Şi totuşi, ce a fost întâi? Oul sau găina? Cred că am să mor cu întrebarea asta! :))
    }}{{ Nb umma cea bucatareasa!

  14. Misty, imi place pummp-ul ala de mor. :))

    Lalu, nu ma pot bucura de urecheala prin procura, trebuie s-o fac cu mainile-astea doo. Sa nu ne serveasca el cu bumm_boane pe noi, cei mai jucausi copii din fata Blogului… ntz ntz ntz…😐
    :))

  15. Multumesc de urari. Ca vaz ca degeaba m-am fofilat, ca tot n-am scapat. Ca sa stiti ca nu-s zgarcit. Dadeam un suc si ceva bomboane, da’ Umma ar fi vrut si-o salata cezar! Si uite-asa ne-ntindeam. Iar daca-i asa, sa uite si Lali de sucul din septembrie. Doar apa plata va primi si aia fara lamaie, daca ma mai vorbeste de rau. Iar cu urecheatul pe viu, mai stii? ca doar s-au mai intamplat minuni in alti ani nu asa ciudati ca asta🙂

  16. Ioi, ma simt onorata. Dar tre` sa recunosti ca bucatariseala mea e una simpla-simpla si ca, din tot ce ti-am spus, ramine secretul linguritei de argint care fragezeste orice carne:)
    Norocu` meu ca am intrat la tine abia acum dimineata si n-a mai ramas nimic din curcan, ca stii ca nu mi-s amatoare. Eu l-am facut cadou pe al meu in proportie de 90%. M-am gindit ca dar din dar se face rai si i l-am daruit lu` mama. Ti-am povestit ca al meu a fost taiat si cine mi l-a adus nu mi-a spus ce e? Asa ca l-am privit minunata mai mult de o ora si nu m-am putut hotari daca e gisca sau curcan sau o rata uriasa. Noroc cu biata mama, ca altfel nu dezlegam misterul nici in zi de azi:)

    Zici tu ca plecarea lui Permu are legatura cu gloria? Hmm. Si cind se intoarce, ce face? Construieste o noua glorie, sau construieste fara glorie, ca sa nu fie nevoit sa sparga iar satra?:)
    (ai avut aici o mica dovada din optimismul meu pesimist sau, daca nu-ti place cum suna, din pesimismul meu optimist)

    Pe 20 a fost si profit de ocazie ca sa ii mai urez o data cele cuvenite. Si-a inchis blogu cu doua zile inainte, ca sa nu primeasca felicitarile in direct si sa fie nevoit sa faca cinste. Mereu l-am suspectat ca e cam zgircit.
    Anotule, La multi ani!
    🙂

  17. M-am lasat de salata Cezar, Anotule, ma crezi?😀
    Sanatosi sa fim, ca om manca odata si bomboanele alea. Dupa urecheala aferenta, bineinteles.🙂

  18. Misty, cred ca erau doua poezele diferite, una cu nunta-n codru, iar cealalta cu acceleratul. Dar amandoua erau cu pasarici si pasaroi. :))
    "doar un pui de pitigoi / intr-un varf de fag pitic / sta cu penele vilvoi / si facand pe suparatul. / ce sa fie? nu-i nimic,/ a trecut acceleratul!" :)) Hihi, iote ca mi-am amintit o bucatica.

    Aaaa, si mi-am mai adus aminte ca mai demult ma amuzam facand traduceri mot-a-mot in engleza proverbelor romanesti. A trage un pui de somn = to drag a chicken of sleep. :))

  19. Laleli (frumoasele mele Laleli), carnea lu’ curcan cica e printre cele mai sanatoase. Cel mai bun e cand il gateste altul, ca la cati nervi mi-a facut si cate emotii mi-a pricinuit, nu-mi vine sa mai si mananc. :)) Iar tu sa nu fii modesta, ca mi-ai dat gratis mai multe ponturi, nu numai ala cu lingurita. Pai daca era dupa mine, il bagam intreg la cuptor si-mi luam de-o grija, ca dupa aia il aruncam la pisici si comandam pizza la telefon.

    Cu broblemul celalalt, inca miss putin suparata, ca aveam si eu niste samburi de idei in comentariile alea kilometrice, lungi ca niste insemnari. Si as fi vrut sa le mai rumeg inainte sa se transforme in dust in the wind. Stii tu, iti amintesti de scrisul in palma. Numai ca de data asta am scris in palma altcuiva.
    Permule, daca cetesti pe aici, sa nu te hlizesti de raul altuia!

    Cu Anot, da, cred ca ai dreptate, de-aia a inchis, sa nu faca cinste la implinirea frumoasei varste. Lasa ca-l tragem si pe el de urechi, nu scapa.🙂

  20. hahahahahahahahahaa… I want to drag a chicken of sleep! asta e belea moshuleeeeeeeee!!!
    Tre s-o tiu minte!
    Pummp }}{{

  21. Am primit odata, un curcan al-dracului de viu si am auzit ca pana sa-i trimit pieptul la cuptor sa-l fragezesc cu niste coniac.La inceput a fost greu sa-l conving ca o gingirica n-a facut nimanui rau si asa prin puterea exemplului m-am pus pe baute cu curcanul acesta dovedindu-se un betivan inrait,asa am ajuns sa dansez cu curcanul pe balcon tango.Dimineata nu l-am mai gasit,so fi dus sa se dreaga cu o bere.
    Abia acum iti multumesc ca ai avut incredere in dezlantuirea mea culinara asa ca ai voie sa iei un papanas.
    Apropos azi e joi daca nu e vineri

  22. :)) Uite ca a facut curcanul meu si bine pe langa rau: daca nu era el nu auzeam atatea povesti in seara asta.
    Oare daca turnam si eu coniac in sacosa pleca si al meu la bere? Nu mi-a dat prin cap. :))

    Ai vazut, bebitz, ca am avut mana norocoasa? Accept papanasul ca semn de multumire pentru premiul obtinut.

    Bebitzu, ce bucurie mi-ai fi facut acum doua saptamani daca mi-ai fi spus minciuni frumoase, cum ca-i vineri in loc de alea de dinaintea lui!

  23. ei~asm~, canbd am ras eu de cineva_😛 hihi ce tastatura am. auzi, nu stiipe unde«mi umbla gloria_~? ca io tot dezbracat umblu hihi

  24. Ooooo, ce honoare! Stai sa-mi revin!
    Gata!
    Cum pe unde umbla Gloria, perm? Pe bloguri! Ai lasat-o de capul ei si de-aia isi face acum de… cap.

    Bine ai trecut, ca de revenit inca nu! E bine dezbracat, bag sama.🙂

Lasă un răspuns

