Nelamurire

Am una. Ce inseamna exact HABEUS CORPUS, care apare scris pe porcul zburator al lui Waters? Habeus corpus matters. Se refera oare la faptul ca responsabilitatea unui act trebuie asumata individual de persoana in cauza, si nu de poporul din care face parte?  
Nu vreau citate gasite pe Google, am gugalit si eu articolul lui Patapievici din decembrie 2006, din Evenmentul Zilei (In acelasi fel, la Judecata de Apoi sufletele (potrivit crestinilor) vor prezenta un corp, iar mantuirea va produce unul innoit, fiecarui ales in parte. Corpul este si locul de nastere al politicii drepturilor moderne: Habeas Corpus Act, din 1679 (Anglia), spune ca trebuie sa ai un corp pentru a putea fi judecat (Habeas corpus ad prosequendum), pentru a putea raspunde in fata judecatii (Habeas corpus ad respondendum) si pentru a depune marturie (Habeas corpus ad testificandum). Am dat o raita si pe Wikipedia, care face un istoric al expresiei, din care intelegi (sau nu) ca sensul de baza al legii promulgate in 1679 de catre Carol al II-lea e acela ca nimeni nu ar trebui sa fie incarcerat discretionar. Iar definitia data de Dictionarul enciclopedic este urmatoarea: Lege votata de Parlamentul englez in 1679, privind garantarea libertatii individuale; era menita sa ingradeasca arestarile si retinerea arbitrara a persoanei. (loc. lat. "habeas corpus" – "sa pastrezi corpul").
Sunt oameni care il acuza pe Waters pentru ca le ia apararea arabilor. Acesti oameni fac mereu referire la atacul din 11 septembrie… cum poti iubi un popor criminal, o rasa criminala? Aceiasi oameni considera ca piesa "Leaving Beirut", unde Waters povesteste despre o vizita pe care a facut-o in Liban, pe cand avea 17 ani, nu este altceva decat o oda ridicola inchinata unor indivizi care nu au facut  decat sa-l gazduiasca si sa-i ofere o masa intr-o cocioaba nenorocita. In mod evident, Waters exagereaza, nu-i asa, atunci cand spune ca:
 
Are these the people that we should bomb
Are we so sure they mean us harm
Is this our pleasure, punishment or crime
Is this a mountain that we really want to climb
The road is hard, hard and long
Put down that two by four
This man would never turn you from his door
Oh George! Oh George!
That Texas education must have fucked you up when you were very small

 
Daca HABEUS CORPUS inseamna ce banuiesc eu, atunci conteaza sau nu? Dar poate ca Waters trimite in alta parte si nu am eu ochelarii potriviti. So?
 
 
……………………………………………
 
Later edit:
 
Tot aici raman, in aceeasi bulina a intelegerii: nimeni nu trebuie sa fie torturat, jertfit pentru faptele altuia, nimeni nu trebuie, nimeni nu, nimeni…

34 responses to “Nelamurire

  1. Eu nu te pot ajuta, imi pare rau, am luat porcul ca atare si gata :))) (Adica s pruoasta, da.)
    Dar tin sa spun ca mie-mi plac arabii. :))

  2. Waters e un geniu, dar un geniu nebun… parerile nu trebuie sa fie mereu in concordanta, cuvintele uneori sunt sacrificate for the sake of music… sa nu cerem si noi prea mult… atita creativitate si sa vrem si coerenta perfecta?… just enjoy the music

    new find (chiar daca e by google)
    in plus, aici cred ca e cea mai buna legatura intre piesa si habeas corpus…
    http://www.commondreams.org/views06/0928-20.htm
    si daca e asa, atunci chiar exista si coerenta😉

    makes sens, doesn’t it?

  3. Panterr, porcului ii conferim o anumita simbolistica, dupa chipul si asemanarea noastra, asa ca e treaba noastra si a imaginatiei noastre daca estem pruosti. :)) Aici era vorba doar de sintagma asta… ca na, dupa ce a trecut bucuria superficiala, incep sa vad si detaliile.🙂

    Andi, e binevenit articolul gasit de tine. Eu ziceam doar ca nu vreau definitii gugalite, iar articolul asta e mai mult decat atat.
    Sa omori, prin tortura, un om care nu are alta vina dovedita decat ca e arab, sa acuzi de terorism un individ care a vandut un pachet de pachet de canale tv care continea si reteaua Hezbollah… brrrr!

  4. mi-a placut un citat de mai demult de pe bash: ‘why are you guys always picking on bush?.. he’s doing pretty well for a retard’ .. e adevarat, pina si ala e mai destept ca d’alte tariceanu nostru.

    si umma, ma bucuram ca ai raspuns repede la mailul trimis de pe site.. .dar la follow-ups vad ca nu o.0
    … nu au ajuns la tine sau?

  5. :blushing:
    Mailul meu e retard ca Bush, dar e cumsecade pana la urma :))

  6. Buna umma
    in 2006 Bush a abrogat aceasta lege, poate asta la ofticat pe Waters.
    pe de alta parte, prima data cand am auzit aceasta expresie a fost la o dezbatere despre concilii, la cel de la Calcedon unde monofizitii spuneau ca Isus e numai divin dar ceilalti strigau habeus corpus"ca e atat Dumnezeu intreg cat si om complet.
    Dar grele nelamuriri mai ai:)

  7. Pai daca nu erau grele, ma descurcam singura.🙂
    Dar daca nu-s nici jurist, nici istoric, nici politician, apelez la oamenii din jur.
    Probabil ca ai dreptate, Waters oricum nu pierde niciun prilej de a-l trage de maneca pe Bush.

    Daca Isus n-ar fi fost om, nu ar mai fi existat sacrificiu, nu? Asa ca da, habeus corpus conteaza!🙂

  8. Cred ca Waters le ia apararea arabilor aia simpli, truditori, cu greutati, cu copii, sociali, la fel de umani cu bune si cu rele, ca toti ceilalti de pe planeta. La urma urmei, nici noi nu suntem tot aia cu parlamentii aia porci si secaturi. Sa le dea lor suturi in fund, nu noua.

    Pe de alta parte numai cine nu vrea nu stie azi ca americanii si-au pregatit singuri implozia turnurilor, asa ca ma indoiesc si ca ar exista o mare organizatie terorista araba. O organizatie cat de cat puternica ar distruge america in liniste si cu discretie in cateva luni.

  9. ce scrieti voi aici?! Habeas Corpus, implozii? ‘ai de mine, cat de departe sunt de astfel de lucruri!

  10. pros & cons (of hitchhiking?), cu prima parte a comentariului miss de acord… si nu e vorba numai de politicienii sau ziaristii cu care n-as vrea sa ma confund(e nimeni :D), ci si de toata mitocania, proasta crestere, kitschul si ingamfarea suficiento-manelistica ce ne populeaza spatiul mioritic si ne face din nume renume in afara granitelor proaspat desfiintate, chipurile, dar, vai, atat de prezente, atat de vizibile si atat de jenante.

    Alma, suntem departe de ele, da, ca astea sunt tooocmai in America… la noi nuuuuuuuuu! La noi numma dragoste, pace si armonie. :)))

  11. Dap. Nu pot sa te contrazic… ti-am mai zis pe la tine prin comentarii ca nu mi se intampla des sa nu pot sa dorm de grija omenirii (la modul general). Sunt importanti oamenii, dar separat, nu la un loc. Adica poate sa-ti fie mila si sa ai vagi urme de ingrijorare cand te uiti la stiri, dar aia pentru care chiar te simti dator sa faci ceva sunt cei din celula ta – nu neaparat aia de baza/de criza… nu stiu, cred ca ii SIMTI pe cei pe care trebuie sa-i primesti in curticica.🙂

    Totusi… hihihi, ziceam ca nu te contrazic, dar nu ma pot abtine :)) In celula de baza a lu’ societate se lucreaza cu sentimente, nu cu ratiune… si de-aia sunt atatia copii sacrificati si condamnati sa devina, cum zici tu, pietre. Chiar nu e vina nimanui. Pe cand atunci cand e vorba de Bush/bombe/teroristi, ar trebui sa functioneze ratiunea si sa nu fie sacrificati niste nevinovati.

  12. Citat din "pros & cons":
    "Pe de alta parte numai cine nu vrea nu stie azi ca americanii si-au pregatit singuri implozia turnurilor, asa ca ma indoiesc si ca ar exista o mare organizatie terorista araba. O organizatie cat de cat puternica ar distruge america in liniste si cu discretie in cateva luni."

    Recomand cu caldura (ca tratament pentru asemenea opinii) Pascal Bruckner – "Tirania penitentei – eseu despre masochismul occidental" si Traian Ungureanu – "Razboiul timpurilor – declin occidental si asediu islamic".
    Mai ales daca pros&cons e cine banuiesc eu🙂

  13. "Pe cand atunci cand e vorba de Bush/bombe/teroristi, ar trebui sa functioneze ratiunea si sa nu fie sacrificati niste nevinovati."

    versus

    "Sunt importanti oamenii, dar separat, nu la un loc"

    tocmai ai scos un bush pe gura🙂

    gumm, daca ansamblul e depersonalizat iti este usor sa sacrifici, sa calci peste, in virtutrea unui bine dedicat celor pe care un om/natiune ii SIMTE.

  14. Nuuuuu! :emoticon_care_bate_din_picior:
    Ziceam ca eu nu sunt aia care sa bocesc pe tema poluarii, incalzirii globale sau saraciei mondiale, dar mi se mai intampla uneori sa am un declic… de data asta a fost din cauza lui Waters si a sintagmei de pe porc, pe care am vrut s-o inteleg corect. Altfel nu ajungeam eu sa vorbesc despre Bush pe blogul meu de femee. Dar n-am avut in cap cohorte de arabi peste care cade bomba, ca intr-un joc de strategie, ci tot individualitati.
    In fine, noi doar ne dam cu parerea, n-avem nicio putere… dar daca am avea? Ai putea sa condamni un om la injectia letala sau la tortura? Cred ca nu, chiar daca ar fi terorist dovedit, si cu atat mai putin daca ai avea o indoiala asupra vinovatiei lui.

    Cui face Bush un bine sacrificandu-i pe arabi? Macar ei o fac in numele religiei lor, dar cum poti sa-i numesti fanatici si sa le raspunzi cu aceeasi moneda? Poate evolutia, la nivel global, ar trebui sa inceapa de la eliminarea sacrificarii unor oameni de catre alti oameni… habar n-am. Probabil ca e utopic si roz ce zic.🙂

    Acum sunt si eu sub influenta unui film, "The Life of David Gale"… despre pedeapsa cu moartea. A venit ca cireasa de pe tort, exact in ziua in care am pus insemnarea… coincidenta naibii!

  15. Cel cu semnatura "Aiurea", ai un deja-vu virtual, bag sama! :)))

  16. Americanii (sau retardul de Bush in persoana) sacrificandu-i pe arabi… Asta e un adevar incontestabil? De cand? Au zis la antena3 chestia asta?

  17. Nu acolo, ca aia is ocupati cu dezbateri mustacioase despre oligarhi. Da’ scria pe porcul lui Waters, am vazut eu. :))

  18. Pana nu vad scris si pe porcul lui (sau de) cristoiu, eu nu cred.

  19. Din categoria "ah, ce-mi plac citatele":
    "If you can’t change the world, change your world" – e dintr-un cantec si dintr-un film si mi s-a parut ca se potriveste oarecum
    cu something-in-the-air-ul de azi, de ieri, de o vreme. Daca nu mi-ar fi lene acum, as scrie o insemnare, ca iar s-au invartit niste rotite.

    Aiurea-ule, zi repede: daca ar trebui sa alegi intre Cristoiu si Valentin Stan, pe care l-ai salva de la inec? :))

  20. M-ai nimerit cu salvatul de la inec, nu stiu sa inot…

  21. pana a vb de terorism, jertfe d’alea in arene de galdiatori, sa ne uitam in "celula d ebaza a societatii" (mereu imisuna a celula de criza hehe).

    cati copii se nasc in familii ca "jertfa actiunilor altora"? majoritatea. dar procii zburatori siroz, iau ochii maibine decat furnicile tot roz, dar orbecaind prin colbul picioarelor noastre.

    na ca iar am vb ca un ommare. daca nimeni nu zice "cut"?!

  22. am vazut acelasi porc plutitor in filmul: childern of men. da era nepictat.

    care o fi simbolul porcului zburator? pleaca din populara vorba: "cand o zbura porcu"?😀

  23. Aiurea-ule, ce eschiva!🙂

    Perma… L-am vazut, l-am vazut! Nu-mi amintesc porc, ci doar ca avea coloana sonora fromoasa si o Oana Pellea.
    M-ai facut curioasa cu "Adaptation", asa ca… acum stiu de unde vin florile galbene. Faina idee… in prima parte a vietii vrei sa fii original, profund, sa eviti cliseele, sa dezvirginezi teritorii (si nu numai), iar apoi ajungi sa accepti cararile batatorite, locurile comune, nu-ti mai bati capul cu detaliile peticite prost pe poveste, cu ata nepotrivita. Adaptare? Poate doar oboseala, comoditate. Iar la sfarsit… te intorci din nou la tine, la valorile tale, esti din nou atent, exigent…

  24. 🙂

    inca nu am vazut-o pe oana. eu vad filmele in reprize f scurte.

    da cum de ai facut tu legatura intre "adaptation" si florile galbene? zi tot😀

  25. Pai e un singur personaj acolo care vorbeste romaneste, aia e Oana.

    Floarea din mlastina… "e doar o floare", da, si publicul vrea sange, actiune, cafteala, adrenalina, sex si droguri, nu se poate ca rostul cautarii sa fie o floare mica.

    Florile galbene apar chiar in ultima secventa, pe Happy Together. Adica tot nu termin ca voi, da? Mai bag eu crocodili pe parcurs, dar sfarsitul nu mi-l luati, clipa aia de bucurie pura si simpla si irepetabila

  26. mi-au scapat florile galbene. sau nu mai vad decat rapityza’n jur

    cat despre sceariu, unul dintre cele mai bune din ultimii multi ani, cu atatmai mult cu cat est ebazat pe fapte sipersoane reale.

  27. Ia uite-o si pe Ananuca, floarea mea galbena din poza, care creste din asfalt. O uitasem, draga de ea. Ea ce e? O adaptata, o invingatoare, o aventuriera? Intr-un lan, alaturi de suratele ei, n-ar fi fost in pericol s-o calce masina.

  28. Nu ti-au scapat florile, te-au lucrat subliminal.🙂

  29. haha, da, sa stii.

    cat despre ananuca, ea ESTE. isi urmeaza cursul. stie sa creasca. adaptata nu, ca nu i-au crescut petale de asfalt si nu miroase a smog. Aventuriera? nu si-a ales drumul. Vantul e aventurierul si uite asa exzpresia "te bate vantu" poate fi chiar f periculoasa :))

    intr-un lan? devenea ucigasa😀

  30. Ucigasa? Se poate.🙂

    Porcii zburatori sunt teleghidati, pe ei nu-i bate vantul.

  31. there something in the air and you don’t know what it is, you see someone through the window who you’ve just learned to miss and the road leads on to glory but…
    că nu m-am putut abţinea🙂

    suptscriu la articolul lui andi. cred că de acolo i se trage. da’ nu suptscriu la lipsa de coerenţă. waters e prea atent cu versele de obicei ca să…

  32. Ihi. Ma bucur ca nu te-ai aptinut, ca imi blac oamenii cantaciosi.🙂 La faza cu coerenta miss de acord cu tine, waters nu e un simplu textier… stiu pe cineva care a scris o lucrarica in care demonstra ca textele din Pink Floyd nu-s lyrics, ci poetry.🙂

  33. v intrebind pe-alaturi

    pina la urma, io tot n-am inteles: ce s-a intimplat cu corpul fizic al lui iisus dupa ce s-a ridicat iisus la cer?

  34. A disparut… nu?

Lasă un răspuns

