… :PPPP (raga, orc, ink Floyd, artea a treia)

Frica mea de avion. De avion, nu de zbor. Frica de a te lasa pe mana altuia, de a pluti fara sa dai din propriile aripi. In loc sa ma obisnuiesc si sa mi se para avionul, ca tuturor, cel mai sigur mijloc de transport, groaza mea creste, se umfla ca o gogoasa de la un zbor la altul. Iar atunci cand ti-e frica, razi. Mama, ce mai razi!
In aeroport, dupa ce vamesii ne-au descaltat si ne-au buzunarit si ne-au des-curelat, am tras cu ochiul la casetele cu obiecte confiscate. Pe langa consacratele spray-uri, cu care, nu-i asa, poti deturna un avion, se mai aflau acolo bricege, foarfece, cuttere, o furculita si o surubelnita. In fata furculitei am ras vreo cinci minute, dar surubelnita… cum sa incerci, ma, sa te sui cu surubelnita in avion? Si ce, parca nu poti deturna avionul si cu roll-on-ul, daca-ti propui?

Si iar sare memoria mea la concertul lui Roger Waters. Aseara pe PRO Cinema a fost The Wall, l-am vazut a nu stiu cata oara si parca tot prima data a fost. Pink Floyd – o iubita definitiva pe care nu vrei s-o consumi. Ti-e teama ca s-ar putea termina intr-o zi starile alea, uneori o ocolesti, dar de fiecare cand te intorci la ea, e noua si uimitoare.
Si Bob Geldof, si regizorul Alan Parker – am sa revad zilele astea „Angel Heart” si „Birdy”, am sa incerc sa gasesc si „The Life of David Gale”.

Sa faci slalom printre adevaruri si minciuni, sa ai oglinda fermecata peste care sufli sa iti dai seama daca mai traiesti, in care vezi partea intunecata a lunii, cu aceleasi vietati ca cele de sub soare, doar ca ceva mai singure. Si mereu te gasesti pe tine in ceilalti, linistile unora sunt nelinistile altora.

The lunatic is in my head.
The lunatic is in my head
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me ‘til I’m sane.
You lock the door
And throw away the key
There’s someone in my head but it’s not me.

In intuneric grupurile se destrama, eclipsa e doar inceputul.

All that you eat
And everyone you meet
All that you slight
And everyone you fight.
All that is now
All that is gone
All that’s to come
and everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon.
„There is no dark side of the moon really. Matter of fact it’s all dark.” – zic ei, dar tu stii ca poti inchide ochii si abia atunci poate sa se faca lumina.

Calitatea tehnica a inregistrarilor e asa cum e, dar nu-mi cer scuze pentru ca mi-au tremurat mainile, pentru ca mi-au lacrimat ochii, pentru ca mi s-a inundat auzul.

La sfarsit, in ultima zi, am stat pe o banca si am jucat x si 0 cu avioanele.

Xsi0

Am mancat bataie, x-ul mereu castiga, pentru ca a fost primul, dar premiul de consolare a fost o alta imagine in premiera: am vazut linia de demarcatie intre zi si noapte.

demarcatie

Dupa ce se face noapte de tot, inchizi ochii si te duci acasa. Dark side, dark side… dar in spatele pleoapelor, ce minune, e albastru.

In Bucuresti am regasit haosul familiar, am ametit un pic de la claxoane si priviri incruntate, indarjite. Am trecut cu o prietena prin Piata Universitatii exact in momentul in care Basescu spunea multimii una-alta. Din boxele masinii ei curgea un „Goodbye, my lover, goodbye my friend… I am a dreamer but when I wake, you can’t break my spirit – it’s my dreams you take.” Am facut un nod marinaresc entuziasmului de altadata si am sters-o de acolo. Oranjul ramane al portocalei, al purcelului utopic, al pestelui din borcan.

Despre turnuri, poduri si Kafka voi povesti cu vorbe si imagini in alta insemnare, a patra, probabil ultimul meta-periplu prin Praga primaverii lui 2007.

20 responses to “… :PPPP (raga, orc, ink Floyd, artea a treia)

  1. dap si noo sa nu-ti fie cas bleg si tie de masinarii iti e frica nu de omi (vorba lu D:)

  2. da’ primavara de la Praga e si acum de catifea?
    la noi cand o sa fieeeeeeeeee…?

  3. Pupacim Panterra din celalalt capat al tarii.🙂

    Asa-i, Bebitzule, de masinarii, masinatiuni… :)) Masinariile poti sa le pacalesti fara remuscari, ca sa bagi, de exemplu, o camera video intr-o sala de spectacol, dar intr-un om nu poti intra cu surubelnita fara sa-ti para macar un pic rau.🙂 Eh, nu deturnam avioane, dar deturnam subiecte si ne place.🙂
    Sa scrii despre zbor, promite-mi!

    Iote Melcutzu… era vara la Praga, omuletii se plimbau in pantaloni scurti, maiouri si papuci de iulie. Si era un aer catifelaaat… pun pariu ca tare ti-ar fi placut si tie sa scoti cornitele bouresti si sa te duci la Vltava sa bei apa Tulburel.🙂

  4. asta cu "x-ul mereu castiga" este subversiva! da?😛

  5. frumoase foto. ma bucur pentru tine ca ai fost acolo. sa nu iti mai fie frica de avion, e doar o biata pasare. pup.

  6. Este sub, da’ ce-i aia "versiva"?😀

    Castiga cine-ncepe, ca are privilegiul sa marcheze teritoriul incepand cu patratelul central. In cazul asta, mai bine s-ar schimba numele jocului in x si y, sa nu se mai supere nimeni ca e un zero. :emoticon:

  7. Alma, Alma, da’ filmuletele nu-s frumoase? Zi si de ele! :))
    (si de pasari mi-e frica, am mai spus… ca au cioc :-|)

    Pup si io!

  8. AAAAAAA….stai asa, nu stiam ca ti-e frica de avion, sa te lasi pe mana altuia( mai corect a mai multora), pai data viitoare cand mai zbori sa-mi spui sa dezumflam gogoasa :))
    ps am la photoblog si eu o demarcatie intre zi(asiatica) si noapte (europeana), uita-te blog-ul e chiar langa al tau.

  9. Am fost sa ma uit la fotografii, impresionante intr-adevar. La cea subacvatica inca mai rad. :))
    Eu credeam ca "air"-ul din nick-ul tau e legat de muzica, de radio, dar acum ma gandesc ca tu chiar zbori, esti prietenul avioanelor, asa-i? Tiiiiii, mi-e frica de tine! :))

  10. Multumim Umma :X:X:X

  11. De fapt, la ce ne mai trebuiesc pasari, acum ca.. porcii zboara?!?!

  12. Poate la urmatorul concert vor fi marmote care vor inveli spectatorii in staniol.🙂

  13. ba si filmuletele! super! pupicei!

  14. Hihihi
    Filmuletele mele iti multumesc!

  15. daaa!asa e. da io nu inteleg cum vezi tu toti sobolanii veveritze si nu poti sa vezi partea frumoasa a uni avion care da cu ciocul intr-un gol de aer?!:)

  16. Aaa! Pai sa stii ca m-am gandit inainte si am descoperit asta:


    At the bottom of everything there is a party!😀

  17. Cu ce sa raspund eu la ura asta x3? A, stiu, cu niste poze din turnuri.🙂

  18. ummmmmma… te bat! m-ai facut sa-mi bag palnii in urechi si sa-mi torn in ele pink floyd pana a dat pe dinafara

  19. Stranglersssssss! Over-dose de Pink Floyd? Ah, ce bine-mi pare!😀 Astea te omoara putin, dar macar mori cu zambetul pe buze.

  20. umma, i hate you i hate you i hate you😉

    Ma bucur ca ti-a placut.

    Atheos.

Lasă un răspuns

