Primavara (mea) de la Praga

Acum ma mananca niste amintiri si ma scarpin la ele, coaja sa nu faca.
In spirit kafkesque, m-am dus inspre Judecata de la Praga. Vara trecuta, cand ziceam Praga, ma gandeam numai la palme apasate pe glezne. Destramari cuminti si definitive. Dar Praga de acasa nu se potriveste cu cea din targ, aia de acasa avea doar rumburaci si stradute, asta de acum are brate lungi ca podul lui Charles. Pe ele cresc doi cersetori, ca doua bube. Facem poze desenatorilor de angeline, gafaim si ne dregem cu bramborové knedlíky, un fel de paine dulce, de cartofi. Praga de acum are porci zburatori, are targ de Pasti, cu purcel la protap si si clatite cu mac. Are un strop de Pink Floyd, are zeci de turnuri si multa liniste, in pofida miilor de turisti. Praga are puzderie de grase, cele mai multe grase aici le-am vazut. Praga pe care am vazut-o cu ochii astia doi are atata politete si bun simt, incat m-am simtit imediat acasa, o acasa ideala, utopica. Ne acomodam repede cu binele, simtim imediat ca ni se cuvine si ca asa trebuie sa arate normalitatea. Scandalul cu basesti si tariceni a ramas in urma, intr-o grota.ro la gura careia ai pune un bolovan. Mai-marele se presupune ca e un model – ce model au avut romanii? De unde politete si bun simt? De la un iliesc care n-ar fi spus "dumneavoastra" nici sa-l pisti cu ceara? De la un basesc popular si populist, al carui semn distinctiv e hahaiala gregara? Ntz. Cine urmeaza? Becali? Pai da, ca doar nu Vaclav Havel. Am auzit ca s-ar fi facut un studiu, conform caruia poporul roman a iesit pe locul intai la impolitete. Dar ne scoatem cu bancuri cu Bula, mwa-ha-ho-ha-he-hu-ha-ha! Iar daca mie imi pasa sau nu cine e presedinte e tot aia. In curand probabil ca ne vom impauna cu un Presh care e atat de cool si nonconformist, incat spune "pula" la tv.
 
As mai fi pus un filmulet de la concertul Roger Waters, dar tocmai acum s-au gasit cei de la You Tube sa-si faca ordine in servere, asa ca uploadurile, comentariile si ratingurile sunt suspendate temporar. Mai bine mai povestesc si mai pun poze. Unele poze sunt cu dedicatie, laleliiile din Staromestske Namesti (adica piata din orasul vechi) pentru Lali, cosmonautul zburator de la concert pentru Oaga…

lalele

(hehe, is cam rozzz si ele… Lali-Oama, mi-a placut sa vad ca tu ai pus poza cu lalele la tine pe blog, iar eu aveam lalelele astea pentru tine)

flying_astronaut

Si iar am ajuns la concert, pardon, la CONCERT. Waters a cantat, in prima parte, piese de pe toate albumele, plus Leaving Beirut, piesa lui. De pe Wish You Were Here a cantat trei piese, adica Shine on You Crazy Diamond (Part I), Wish You Were Here si Have a Cigar. A mai avut alti zece muzicieni pe scena, a avut doua ecrane laterale si un ecran imens in spate, pe care curgeau filmulete. A avut efecte speciale, lasere, spectacol de lumini, bombe, focuri, confetti, voci care te inconjurau, veneau din toate partile. Un spectacol perfect, cu vreo 20 000 de spectatori care s-au bucurat politicos, fara sa se calce in picioare. Wow! Si fara "mosheala", adica "pogo"… astia de la noi ar fi in stare sa se mosheasca si pe Pink Floyd.
In partea a doua, dupa o pauza de 15 minute, s-a cantat integral albumul Dark Side of the Moon.
 
The lunatic is in my head
The lunatic is in my head
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till Im sane
You lock the door
And throw away the key
Theres someone in my head but its not me.

And if the cloud bursts, thunder in your ear
You shout and no one seems to hear
And if the band youre in starts playing different tunes
Ill see you on the dark side of the moon

waters11

Mai spun, mai pun. Sper. Despre surubelnita din aeroport, despre turnul cu bebelusi, despre mancaruri si beuturi. A, tocmai mi-am amintit ca autobuzele din Praga vorbesc urat. Pai uite… nu-i frumos, nu! Bad autobuz, bad!

prostii

Asta se dedica viitorului Presh al Romaniei, oricare, orcine sau orice va fi el!