1/11 Poveste Rapid(a), dar Personal(a)

Ziceam ca tata s-a nascut pe 1 aprilie. Era o zi de Pasti, familia s-a bucurat, toti au spus ca e semn de la Dumnezeu, copilul asta va ajunge departe. Si a ajuns. Puiul de taran, dintr-un sat uitat de lume care n-are nici acum asfalt, desi a fost raportat la partid la "asfaltate" prin anii 80, a fost singurul dintre cei cinci frati care a facut facultate, care a devenit "domn de oras", cu apartament la bloc. Cand l-au vizitat batranii de la tara prima data, au fost oripilati ca trebuie sa-si faca nevoile in casa, asa ca, pentru a nu profana apartamentul cu persane si chiuveta, s-au dus la wc-ul public din gara.
 
Ziceam ca tata s-a prapadit acum patru ani. Cand a disparut, n-am pierdut numai un om drag, am pierdut dragostea neconditionata, m-am simtit handicapata, schioapa timp de peste un an. Energia pozitiva venita de la cei care te iubesc indiferent de ce faci te tine pe linia de plutire, iar daca dispare, incepi sa schipatezi la propriu. L-am iubit pe omul asta, dar iubirea mea n-are legatura cu niciun Oedip sau Freud, l-am iubit pentru ca a fost bun, generos, vesel, destept, corect, puternic. Pe tata il chema Ion.
 
Ziceam ca am un coleg. Un coleg care isi dorea mult sa fie tatic, sa aiba o fetita, dar singura femeie pe care ar fi vrut-o langa el, fosta lui iubita, era plecata la munca in Italia. In plus, era mai in varsta decat el cu opt ani si avea deja doi copii mari, nu era dispusa s-o ia de la capat cu alaptatul, leganatul, schimbatul scutecelor si toate celelalte lucruri minunate pe care trebuie sa le faca o femeie cand devine mama, lucruri care o tin aproape de pui, dar departe de lume.
 
Asadar, ziceam ca pentru colegul meu, C., fetita parea sa ramana o vreme doar un vis frumos. Intr-o zi m-am ridicat de pe scaun, am iesit pe hol, am intrat in biroul lui si i-am spus: "eu iti voi boteza fetita!" El mi-a zambit amar. La cateva zile dupa aceea, a fost randul lui sa intre in biroul meu si sa-mi spuna cu un zambet nou, fericit, ca pe R. o prinsesera carabinierii in Italia fara acte si o trimisesera in tara, cu interdictie de a intra in Uniunea Europeana in urmatorii cinci ani. Ajungea in dupa-amiaza aceea acasa. A asteptat-o si au ramas impreuna, de parca nu s-ar fi despartit niciodata. La vreo luna-doua, mi-a intrat din nou in birou si mi-a spus: "R. e nebuna. Aseara, dupa ce am facut dragoste, a zis ca ea simte ca a ramas insarcinata, ca e sigura de asta." Zambetul lui C. era, de data asta, plin de uimire si speranta.
 
Si au trecut iarasi lunile, aproape noua, a venit noaptea de Inviere. Tata murise de jumatate de an, am mers la cimitir sa luam lumina si sa-i ducem si lui. M-am apropiat de crucea din lemn, singurul obiect de acolo care-i fusese martor pe ultimul drum, am atins-o si am vorbit cu tata. I-am spus ca mi-e dor, ca nu-mi e bine, dar ca in curand se va naste o fetita pe care o voi boteza si care ii va purta numele. Dupa ce am ajuns acasa, am primit telefon de la C., se nascuse Ioana. Tot de Pasti, ca tata. Tata pe 1 aprilie, iar ea pe 11. De doua ori unu, semn ca lumea merge mai departe. Astazi e ziua ei, implineste 3 ani, Berbeaca. La multi ani, Ioana. Sa fii frumoasa si luminoasa!
 
P.S. Cobro, ti-am facut pe plac si am scris povestea. Acum pot sa ma duc sa-mi fac bagajele.

21 responses to “1/11 Poveste Rapid(a), dar Personal(a)

  1. minunata poveste!

    Cat de rau imi pare cand aud ca ne pleaca parintii!

    Sa fie sanatoasa si sa aiba tot ce are ea nevoie!

    La multi ani!

  2. nici nu stii cat de personal(a) imi e aceasta poveste.
    sa ne zambesti si sa ne faci cu mana din Dark Side of the Moon🙂

  3. Chestia cu bajale (dincolo de faptul că n-a sosit vremea), las-o baltă! Căci "mereu plecăm în noapte înainte de-a putea/ Să le aşezăm pe toate pentru mîine dimineaţă"
    Mulţumesc că ai scris, chiar şi pe repede, povestea Ioanei. Şi iertare pentru telefonul care n-a sunat.

  4. Cu mana si cu blitzul. Iar la piesa Time voi face cu zambetul.🙂

  5. nu ai ramas lipsita nici macar o clipa de iubirea neconditionata a tatalui tau, crede-ma! aceste persoane, alese in viata noastra, au grija ca si atunci cind nu mai….dragostea lor sa radieze cu mai multa putere, doar ca noi…nu prea suntem capabili de a o receptiona!

  6. Umma..ia lepsa cu poezia dela mine.
    Spor:)

  7. nici nu ştii cît m-a emoţionat povestea asta rapidă, personală de nici nu ştii cît îmi e şi mie cumva. pe tatăl meu l-am pierdut acum 14 ani, se numea Ion. mi-au trebuit mai mult de doi ani să accept faptul.
    să-ţi trăiască fina, berbecuţa. sînt convinsă că îţi seamănă şi ţie, că e o…artistă.
    semnat, o altă berbeacă, de 10 aprilie (născută într-o primă zi de Paşte).

    drag,

  8. Ah, ce tarziu s-a facut! :))
    Musata, uneori e bine sa invatam sa nu mai asteptam de la ei, sa-i lasam sa se odihneasca si sa invatam sa pasim asa, schiopatat, dar cu capul sus.🙂

    Luciarux, multumesc!

    Cobro, nu ca sosise vremea bagajelor, tu, trecuse chiar! :)) Mi-am sacrificat somnul (si samponul, pe care am uitat sa-l iau) de dragul blogului! Da!😀

  9. emotionanta poveste. poate ca nu sunt coincidente, ci fire invizibile care ne leaga si ne trimit mai departe. cu drag. mi-au dat lacrimile.

    La multi ani! pentru Ioana ta.

  10. Va multumesc si va salut repede-repede din Praga! Peste 3 ore incepe concertul!!!! See you on the dark side of the moon.🙂

    "I’ve always been mad, I know I’ve been mad, like the
    most of us…very hard to explain why you’re mad, even if you’re not mad…"

  11. ce povesti frumoase!
    doamne, ce povesti frumoase!!

  12. intrasem sa vad ce face poIezia-leapsa.
    nici nu credeam ca o sa gasesc asa povesti frumoase. povesti adevarate.
    sanatate, fericire, bucurii fara numar la finutza.
    pretuieste-ti amintirile frumoase. asta e firea lucrurilor: parintii sa plece inaintea noastra.

  13. The happiest days of.. luna asta :))
    VINOOOOOOOO INAPOI SI DA-MI UN CATRALION DE POZE!!!!!

  14. fara cuvinte…te imbratisez cu drag!

  15. Panterr, foarte rozzz si mare si plutitor pe deasupra spectatorilor! Pe el scrie Kafka rules! Abia astept sa pun poze, cand ajung acasa!

    Onutz, atunci se explica! We are doomed!🙂

  16. :D:D:D:D porc roz? asa, ca poseta mea?😀 doar ca mai mareee si.. de acolo? :D:D:D:D:D

  17. Acum am in sfarsit timp sa raspund pe indelete… degetele sunt singurele miscatoare fara febra musculara. :))

    Soooo… Bluedays, multam de leapsa, pe asta chiar mi-o doream.

    Aprilia, deci Berbeaca si tu. La multi ani, dara! Leii si Berbecii amestecati in mine (PAI DA, BRRRR! :D) au ajuns la concluzia ca singura lor sansa de a nu se izbi de peretii lumii asteia este politetea (mai am eu un ingredient, dar e secret). Nu e usor, e al dracului de greu, dar e sanatos. Ioana mica e inca… mica, dar am eu grija sa nu o idioteasca si pe ea gonflabilii pe langa care invariabil va trece.

    Aprilutz… tocmai am aflat de pe un alt blog ca ne sarbatorim de acelasi sfant.🙂 La mine e doar nume de botez (un botez tarziu), dar daca tot s-a vorbit despre coincidente pe aici, na!🙂

    Alma, hai ca in curand stergem lacrimile cu o poza de purcel gonflabil de la Roger Waters. Pup Leoaica mea doamna si sensibiloasa!🙂

    Somnoros, multumesc pentru vizita si vorbe. Vine si leapsa.🙂

    Didleeeee, sa stii ca m-am gandit la tine in timpul concertului. Pozele cu Roger nu cred ca au iesit, ca am introdus camera ilegal in Saska Arena si n-am folosit blitz, sa nu ma dea cerberii aia afara, dar porcul roz e mirobolant. I-am facut si filmulet.😀

    Oana… primisi mailul de la mine?

    Oagamaga, la ora aia construiam scenarii cu avioane prabusite, nave spatiale si treceri de pietoni pentru extraterestri. :))

  18. am primit mailu,saru mana…aaaa,si io sunt leoaica…:))pup

  19. abia acum te-am citit…
    de fapt, nu pot spune nimic: sunt ravasita. stiu doar ca, de acum iniante, imi voi face timp sa iti vizitez blogul.

  20. Sylvi, vezi tu, tocmai povestile adevarate sunt cel mai greu de spus in cuvinte simple, fara fes de metafora. Le va veni randul si altora…🙂

Lasă un răspuns

