Aprilie, azi

Azi ar fi fost ziua lui. In fiecare an chicoteam la gandul ca s-a nascut pe 1 aprilie, in fiecare an ne adunam acasa, imbracati frumos, curiosi sa vedem ce tort a mai inventat mama. Cumparam o sticla de Cinzano sau Martini, mancam mult, iar eu adormeam invariabil in fotoliu, cu burta plina, leganata de vocile dragi. Azi am adormit din nou, la teatru, intr-o loja. Nici acum nu stiu cum se numesc boschetii care fac flori galbene, dar nici nu conteaza, pentru mine se numesc "1 aprilie". Azi m-am intors din nou in trecut, am trecut prin ani cu franturi de ganduri, am pus cioburile la un loc si mi-a fost drag de ele. M-am simtit din nou plina de bine, dupa ce m-am mai revoltat putin. Am stat la fotografiat, am incercat sa ma uit in obiectiv fara sa ma incrunt, iar cand am descarcat imaginile mi-am descoperit un rid pe care nu-l stiam. Ce rid frumos aveti, doamna, e nou!
Mi-am mai amintit de un obicei de acum 1000 de ani. In momentele cele mai putin potrivite, ma opream si spuneam: sta matu-n coada! Iar el trebuia sa se aplece si sa-mi sarute glezna sau genunchiul. Oriunde ne aflam, in singuratate sau in multime. Azi am spus din nou: sta matu-n coada, eram la restaurant. Genunchiul meu stang, care poarta, sub dres, langa operatie, o vanataie mica, si-a primit sarutul.
Oamenii buni sunt niste neadaptati, mi-a spus. Si lumea asta, dintr-o data vazuta ca o turma de oi, multe oi, multe, multe oi, prin case, prin birouri, prin masini, metrouri, pe strazi. Printre ele, cate o vulpe, cate un lup, care le papa pe rand. Atatea oi, atatia oameni buni, si totusi inadaptati. Crantz! Inca un picior, inca o mana, inca un ciob de suflet. Dar parca te simti mai bogat pe masura ce te imputinezi.

10 responses to “Aprilie, azi

  1. Stii ca aseara am publicat aproape deodata si ne-am citit tot asa. Ti-am spus ca nu pot sa spun niciun cuvint despre insemnare. Nici acum nu sint in stare, dar macar pot sa spun de ce.
    Exista insemnari care impartasesc atit de multe, incit nu mai au nevoie de niciun comentariu. Si simt ca orice as spune eu, ar fi pe linga sau de prisos.
    Ei bine, asta e una dintre ele.

  2. Shalimarule, nu risipi, fata, stelele alea! :)) Pupezz!

    Permutatule pe ablog, cand voi vedea si eu filmul, ma voi revansa si ma voi gandi la tine. :))
    Sunt o lady, nu puteam sa zbang in restaurant… si mai aveam si febra musculara sub dres. Dar am dormit putin la teatru si m-am refacut. :))

  3. Oamo… :))))) Si comentariile astea tot in acelasi timp.
    Multumesc, vrabi! Nu pentru ceva anume… asa, in general.🙂

  4. :))
    Cu drag, veveritz:)
    Nu in acest caz special, ci tot asa, in general, adica in cea mai mare parte a timpului, ca sa nu zic vorbe mari precum "mereu">

  5. Florile alea care apar de 1 aprilie se numesc Forsytia, imi plac si mie foarte mult

  6. Forsytia. Multam, de acum incolo le stiu si dupa nume, nu numai dupa nick.🙂

  7. taaaaare frumos, ummo mummo. stelute pentru cuvinte.

  8. gum-gum (cand am vizionat "night at museum" si l-am vazut pe ala de pe insula pastelui care zicea doar gum-gum, la tine m-am gandit)

    ce nu ne-ai zis, este daca "genunchiul tau stang, care poarta, sub dres, langa operatie, o vanataie mica" si-a primit sarutul prin aplicarea genunchiului mai sus amintit in gura domnului si mai sus amintit:D

    uuuuuuutzuuutaeeeboooo zbang

  9. Cu cat se raresc acesti oameni cu atat devin mai rari si mai pretiosi si ii tii aproape de tine pentru ca ei chiar merita locul din fruntea mesei.

  10. Sfinxu drag…
    Da, ii tinem acolo si stim ca nu ne papa ficatii, chiar daca noi i-am pus pe masa, gata facuti drob.🙂

Lasă un răspuns

