Forumishu

I-am promis ca scriu despre el si nu neaparat pentru ciocolata cu 75% cacao, dar si pentru asta. Asadar, 75% din capul meu, restul franturi.
N-are cum sa nu-ti fie drag, poftim exemplu:
-ceaci?
-eh…
sufarrrr din deceptie sentimentantaloaica de prieteni falsi
-bat pe cineva?

Bineinteles ca nu i-as cere niciodata sa bata pe nimeni, dar simplul fapt ca stii ca ai undeva, acolo, in lume, un omulet care te-ar apara la nevoie e de ajuns. Daca apuca sa indrageasca pe cineva, apoi sa te fereasca Al de sus sa faci vreun rau omului care i-a intrat lui in suflet. Bineinteles, e Berbec, parca mai era nevoie sa spun. Cand era el mic si complexat, l-am invatat ca un barbat adevarat e ala care stie sa spuna „nu, multumesc.” Baietii buni au prostul obicei de a fi buni, carevasazica, dar nu-i bai, suturile in fund trebuie sa le iei cand esti mic, ca sa stii sa le fentezi cand te faci mare. Mai rau e pentru cei care ajung la varste respectabile fara sa aiba habar ce-i aia durere de sut in fund, se mira si ei cand li se intampla si ajung direct la Reanimare. Nu-i cazul lui, acum e un Barbat, da, unul cu B mare. L-am mai invatat eu multe lucruri, dar si el pe mine. L-am invatat ca un Barbat trebuie sa fie asa: bland, dar ferm. Ferm, dar bland. Evident, invataturile astea catre fiii nostri, Teodosie, vin organizat si personalizat, unei brute nu i-as fi spus asta, n-ar fi avut rost. De la el am invatat ca nu e bine sa dau nota 10 din prima oamenilor care zambesc frumos sau coloreaza frumos sau trag frumos cu prastia-n vrabii. Nu mai fac! Ma rog, ma straduiesc.

Dupa cum era de asteptat, forumishu asta al meu s-a procopsit cu o frumoasa mofturoasa, o desteapta cu toane. Ea era o Lady de dinainte, o Lady Peace, zicea, desi mai degraba as numi-o Lady Razboinica. Dar el tocmai de-asta o iubeste si se lasa iubit si o face sa se simta regina.
-aseara am luat-o pe sus si am dus-o la picnic pe malul lacului tei
picnic cu cascaval vin rosu si mon chery
-frumos, ma
sa-i faci mereu bucurii de-astea, habar n-ai ce mult inseamna
-am sa-i fac cand merita
-ba nu. si cand nu merita
-cand nu merita ma mai gandesc
-ca sa-i arati ca o iubesti si ca-ti pasa si sa o determini sa se straduiasca sa merite mai des
-da dar daca nu merita nu-ti vine s a o mai iubesti.

Forumishu meu e un nobil, da. Bun ca painea calda, maraie la nou-venitii in curtea lui din obisnuinta, din principiu, din nevoia de a-i testa si de a-i sorta in functie de calitate. Pe aia din categoria I ii pune in buzunarul de la piept, pe cei din categoria a II-a ii mai latra o vreme, apoi se plictiseste si-i lasa in pace, iar pe cei din categoria a III-a ii usuieste din prima, asa le trebuie – uite, inca o lectie pe care trebuie s-o invat de la el.
Ei, si prietenul asta al meu face parte dintr-un grup maaaare format din doua persoane, din afara familiei mele, pentru care eu mi-as dona un plaman, un rinichi, ma rog, ce-ar fi nevoie, dar sa zicem un Doamne fereste urias si preventiv. Celalalt omulet e o fata, o berbeaca de fata, am scris si despre ea, acum e departe, ne-au instrainat niste lucruri mici, dar ea inca nu stie ca cioturile astea mi-au infipt-o si mai adanc in inima. Ea inca nu stie ca eu stiu ca toate zbaterile ei vin din noblete, din omenie, ea inca nu stie ca ii simt mereu durerile, chiar daca e in departele ala al ei, iar eu in asta al meu. Si inca nu stie ca va veni o zi in care ne vom iubi din nou hapciu de mult. Dar insemnarea asta e despre Forumishu, asa ca sa-i dau inapoi zarul Cezarului.

Forumishul meu a fost intr-o vreme actor – ii era frica de scena, dar odata ajuns acolo, ca un bebe aruncat intr-o piscina, a fost nevoit sa supravietuiasca si sa invete alte lectii despre el si despre altii. A fost o etapa, o frantura, cred ca acolo, pe scena, a devenit de fapt Barbat. Am mai spus, devenirile astea n-au nicio legatura cu tavalirile asternutice. Punandu-si masti straine, s-a debarasat de fapt de ale lui si s-a acceptat pe el si s-a iubit pe el, regasindu-si sinele in gesturi, replici, priviri regizate de papusarul din interior. Iar conditia pentru a fi iubit de ceilalti este ca tu insuti sa te iubesti, pentru ca daca tu singur iti pui cacat pe cap, n-ai de ce sa te astepti sa vina altul sa te spele. Si uite cum o insemnare despre un om frumos era cat pe ce sa se incheie purtand pe ultimul sau rand cuvantul cacat. Noroc ca am mai scris fraza asta. Aoleu, iar mi-a iesit din taste… dar na, la urma urmei, diafani 100% sunt numai eroii din basme. Eroii din realitate au si bube, mai si injura, mai si gresesc, pentru ca n-am putea afla cat de frumoasa poate fi viata daca uneori n-ar fi si de cacat. Ups!🙂

2 responses to “Forumishu

  1. Să-ţi trăiască!

  2. Sa-si traiasca, pentru ca isi cam apartine.🙂

Lasă un răspuns

