Un cu totul alt dicteu la foc iute

Am sa-mi fac un blog nou. Sau n-am sa fac, dar am sa-mi tot propun. Unul in care sa scriu tot ce nu pot aici. Si apoi altul, in care sa scriu tot ce nu pot acolo. Din ce in ce mai sincera cu dreptunghiul care imi gazduieste literele. Tzac tzac – pe unde or fi diacriticele? Din ce in ce mai despuiata de metafore. Sa povestesc cum m-am scuturat de fiori si totodata de confort. De grija nu. Intotdeauna voi avea grija de oamenii pe care am apucat sa-i iubesc. Nu multi, pentru ca la mine iubirea vine greu. Ii iubesc pe cei care au nevoie de mine. Si pe cei care au grija de mine ii iubesc, dar nu stiu sa le spun. Fraze scurte, ca niste bice de lumina. Nu dor, asa cum nu doare nici gestul de a pune cartile pe masa. Le-am pus in seara asta aproape pe toate, masa a fost una mica, au fost vreo doua care n-au incaput, dar nu, nu sunt asii din maneca, ci vreo doi optari. Nu mai vreau sa ma joc decat cu oamenii carora le place joaca. Jocul. Daca rad numai eu, rasul imi devine rictus. Plansul? E scurt si revelator, se sfarseste in zambet. Pentru ca n-am plans niciodata in fata cuiva, acum doua saptamani mi-am facut capturi cu webcam-ul si m-am arat celor trei prieteni de atunci: uite, ma, plang. Nu si-ar fi dat seama daca nu le-as fi spus. Plansul nu e niciodata provocat de intamplari triste, atunci ma controlez. Ultima data am vazut o fotografie cu o pisicutza neagra si m-a luat bocitul prin surprindere. La a treia captura deja imi trecuse. O singura data m-a luat si iubirea, portelou de bibelan, pe nepregatite, m-am indragostit brusc, in timp ce jucam carti. Apoi m-am ascuns in spatele unui volum de Heidegger, din care n-am inteles nimic si nici nu-mi pare rau. Am iesit de-acolo dupa cateva luni, cele mai frumoase sunt netraitele. Ele n-au despartiri si nici nu incep sa miroasa a rutina. In vara asta vad Praga, peste o vreme voi scrie: cand eram la Praga, spuseseram deja prea multe si nu ma mai puteam ghemui la pieptul lui. Seara stateam la televizor, la un film cu impuscaturi sau monstri, care nu-mi placea, asa ca adormeam cu picioarele in brate la el, degetele ferme si bune pe gleznele mele. Asta imi va lipsi. Acum doua nopti, in tren, o fata scria sms-uri, eu compuneam fraze si le uitam. Am fost acum sa fumez in bucatarie si ma gandeam ca astazi ma gandeam ca… pana sa ajung la computer am uitat.  Cand renunti la ceva ce-ti face rau, arunci si ceva ce-ti face bine, asta n-are nici o legatura cu frazele precedente, ca de-aia e dicteu, sa scrii ce-ti vine in cap. Stream of consciousness. Imi vine in cap acum M, chitarist sarac, care s-a despartit de I. pentru ca ei ii venea sa faca pipi in timpul sexului. Pentru ca m-a facut sa rad, i-am luat o bere de la non stop si am stat de vorba pana la 3 dimineata pe o banca de pe Bulevardul Decebal. Uneori descopar in mine voluptatea de a cobori in mocirla, dar am mereu costumul de scafandru, nu ma murdaresc. Imi mai place sa privesc oamenii cand se imbata, la un moment dat sunt foarte destepti, apoi incep sa se repete si sa faca buf. Atunci plec, dar nu ma culc imediat, nu-mi place sa dorm, daca as putea sa ma las, as face-o. Si daca as putea, mi-as face curaj si mi-as conduce masina si in afara orasului, as scapa de tren sau de locul din dreapta, care ma transforma in copilot enervant. Asta din cauza obsesiei pentru share si a felului in care ma topeste un "impartim?" Din pantecul oglinzii iese uneori un sarpe, alteori o lumina. Mainile mele-s bune la mangaiat si la scris cuvinte care sa-mi aduca aminte. Daca nu le-oi uita intelesul. Dar si daca uit, tot construiesc ceva din faptura faramicioasa pe care o apuc usor de aripi. Mi-a intrat ceatza in ochi, ma duc sa-mi caut diacriticele si costumul de baie.

16 responses to “Un cu totul alt dicteu la foc iute

  1. Ba da, ba da, ba da, Anot. N-as fi putut-o spune mai bine decat tine. Ma refer la „lucrul spus in fata” si la delicatetea de a-ti amana sinceritatea ori pana esti sigur de ea, ori pana cand esti in stare s-o daruiesti, nu s-o… cum sa spun… arunci in omul caruia i te adresezi. Nu stiu… in ce ma priveste, prefer sa fiu considerata fraiera, nu ticaloasa (dar asta am invatat, ca noi toti, in timp). De-aia am scris ca „am pus” cartile pe masa, nu ca le-am aruncat pe masa. Protejand sufletelul celorlalti, il protejez si pe al meu.🙂

  2. Lali-Lalo, nu-i asa ca si tu compui in gand pana sa ajungi la computer, iar odata ajunsa in dreptunghiul alb, iti pui un fes pe frazele din minte?🙂

  3. stai sa spun repede, ca ma preseaza cele lumesti. mie mi se intampla sa compun ceva in minte. ceva transparent si lucid despre o chestie care ma preocupa. si, cand intru in dreptunghiul alb, iese altceva cam confuz, cam pripit despre alt ceva (sic). adica o idee noua pe care nu eram pregatita sa pun fes:)) intelegi? aste mi se pare mie ca e un dicteu automat.
    daca vrei, iti dau exemple concrete pe insemnarile mele. sau poate le gasesti tu, singura, ca stiu ca esti agera.

  4. am uitat sa pun zumbilicu la sfarsitul comentariului. deci zumbicarezicecooldedrag🙂

  5. Puteai sa nu-l pui, ca la cat de agera is, il vedeam eu printre randuri.🙂

  6. si pe mine ma tot framanta ideea unui blog nou. e ca si cum ai incerca sa fugi. fugi de acasa in acest loc. fugi ca sa te poti dezbraca in voie de toate ale tale. apoi locul asta se transforma, catinel, intr-o alta acasa. filtrezi ceea ce spui, cenzurezi un pic, inhati metafore si simboluri, te joci cu sugestia. in loc sa dezvelesti, invelesti. intr-o zi iti dai seama ca trairile si gandurile tale sunt impachetate in atatea straturi, incat nici tu nu le vei mai recunoaste.
    eu nu stiu daca voi reusi vreodata sa scot tot, cu brutalitate si cu sinceritate, desi asta imi doresc. nu sunt sigura ca intr-o casa noua poti umbla gol la nesfarsit …

  7. Sinceritate, carti pe masa. Eu va intreb : un dicteu e o chestie sincera, sau doar reflectarea unei impresii, a unei stari care, poate a trecut, de-acum ti-e straina ? A « umbla gol » inseamna sinceritate, sau doar o defulare ? Nu cumva filtram, folosim simboluri pentru ca ceva ne spune ca asa, transmitand o traire modulata pe frecventa inalta a unei metafore, sunt sanse mai mari de a fi intelesi corect. Eu ma gandesc ca « un lucru spus in fata » are mari sanse sa fie expresia unei suparari, a unei rautati, masochismu, sadismu ; de cele mai multe ori sa nu fie deloc sinceritate.

  8. :)) a fost nevoie sa scriu sadismu si masochismu ca sa le ia. Nu ne dau astia o lista de cuvinte taboo?

  9. iti pui fiinta la adapost si cand vrei sa fii sincera, cuvintele tale vor parca sa zideasca un trecut pe care nu vrei sa-l mai vezi, dar il tii totusi aproape, ca un contur de care, daca te-ai desprinde definitiv, n-ai mai fi tu.
    m-am molipsit si eu de dicteu si de atmosfera de aici.:)

  10. Poate oare cineva sa traiasca numai clipa? Fara flashbacks, fara foreshadowings… Bine, in afara cazurilor cand e high sau in love.🙂

  11. de vei face blog nou, sa-mi lasi urme, sa-mi lasi carari si porti deschise. facem târgul?

  12. trulii,trulii
    abracadabra
    ia incearca matale sa intri in oglinda

  13. imi pare rau gajico da’ te duci in jos
    iti trebuie urjent un colac de salvare sau de wc

  14. Sanguis, harta fura din farmecul cararilor.🙂

    Trulii, tu stii mai bine, draguta.

  15. tuturor ne trebuie un colac de wc ca sa scapam confortabil de toate mizeriile.:)

  16. Haha, sau mai bine sa nu ne scapam, sa facem voit ceva PE ele de mizerii. :)) Dar da, un colac de wc e confortabil si bun.

Lasă un răspuns

